Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Synes det er så mange som i etterkant av fødsel og barseltid sier at de ikke var tilstrekkelig forberedt på hva som kunne dukke opp; at amming kan være vondt eller vanskelig, barseltårer, morkake som ikke ville ut av segselv, vonde sting, etc. Gjerne heter det at "jeg ble ikke forberedt på at..." Er dere forberedt på at ting kan oppleves ulikt fra forestillingene i ettertid?
jordbærsjokolade Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Tror det er veldig vanskelig å forberede seg jeg da. Leser selv en haug med bøker og spør venninner og leger og jordmødre om råd om alt mulig. men føler meg ikke spesiellt forberedt uansett i og med at ingen svarer det samme. Jeg er forberedt på at ingenting kommer til å bli slik jeg trodde det skulle bli.
m den lille Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Jeg tar det som jeg tar fødselen - jeg aner ikke! Informasjon og tips og råd og fakta er kjempebra, men jeg vil ikke legge noen "planer". Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å føle meg verken under fødselen eller etterpå. Selvfølgelig håper jeg at jeg får en drømmefødsel uten smerter (jaja...) og rifter, at amming går uten problemer, at jeg er ute og jogger av meg BL etter en uke og baker boller til vennegjengen første dagen hjemme. Men man vet jo aldri! Derfor er jeg glad jeg har samboeren som uansett hvordan jeg føler meg sier at jeg skal slappe av (og får meg til å gjøre det...) - han kan trøste, lage boller, hjelpe og bare være der. Tror vi legger altfor mye ansvar og press på oss selv, og alt skal være perfekt og supert og lykkelig fra dag 1. Ting tar tid, og vi vet aldri hva tiden vil vise (kan jeg lire av meg flere klisjeer nå, tro?).
~hope~ i 7.himmel Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Nei,er nok ikke forberedt på det-hvordan kan man egentlig forberede seg på det,man vet jo ikke.Men prøver så godt jeg kan. spørre venninner om barseltiden,lest MYE også har jeg skrevet en "huskeliste" til meg selv og lagt i permen med helsekortet og diverse. -"husk at det er vanlig å komle mye i begynnelsen" -"husk at det er nomalt å føle seg fremmed fo seg seg" -"husk at ammingen kan ta tid og bli komplisert,slapp av og ikke stress -"husk å drikk mye-ungå hodepine og dehydrering" -"husk at man kan oppleve energikick etterfødsel,spar kreftene og ikke styre på,selv om du nå føler at det går fint" -"husk sov når babyen sover,selv om annet frister" -"Husk samboern,ikke bli så oppslukt at han "glemmes" -husk -husk -husk Flere slike punkter.kanskje vi skulle laget en egen tråd med slike setninger...?
Gårdsspire Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Jeg vet om at det kan oppstå og det er det nærmeste jeg kommer forbredt siden jeg ikke har født før. Men jeg er psykisk forbredt på å være sliten og trøtt, og ha en del smerter..
Regnbuemor til 2 Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Jeg er overhode ikke forberedt. Jeg har ei jente fra før, så jeg er forberedt på endel angående fødsel og spebarnstid. Men jeg gruer meg litt med tanke på at det nå blir to og ta vare på. Lillejenta er akkurat blitt tre, og krever masse omdagen. Blir en utfordring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå