Gå til innhold

Går bare nedover i vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 nå, har så langt lagt på meg ca 9 kg. Men jeg var oppe i +10 for 3-4 uker siden, nå har jeg altså gått NED en kg igjen! Er kjempekvalm nå, men tvinger meg til å spise litt og ofte etter legens råd. Likevel går vekta nedover. Legen sier man skal være veldig underernært før fosteret ikke får den næringen som trengs, og at det sånn sett ikke er noen fare. Men i følge "boka" skal jeg jo nå legge på meg 1/2 kg i uka! Siden jeg har gått ned 1kg på ca 4 uker har jeg altså reelt sett tapt 3 kg..?? Når bør man slå alarm tro? Eller er det vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal høre på det som "står i boka". Det er veldig forskjellig hva som er normalt fra person til person. Jeg gikk opp mye i begynnelsen, men de siste to mnd har jeg bare gått opp 1 kg. Er i uke 30 nå, å har gått opp til sammen 9 kg.

Skrevet

Jeg tror ikke stress og bekymring over vekta di vil hjelpe deg. Fortsett å spise lite og ofte og spis sunt, og ting du liker. Barnet får i seg den næringen det trenger, det er du som får "konsekvensene". Pass også på å drikk masse. Så lenge du blir fulgt opp av lege og/eller JM vil nok de "slå alarm" om de mener dette er nødvendig. Men det er lite man kan gjøre utenom å bli lagt inn på sykehus og gitt intravenøst. Dette er nok ikke nødvendig så lenge du klarer å beholde maten din og du orker å spise noe. Selvfølgelig skal man ikke gå ned i vekt som gravid, men "boka" er til veiledning, og det er sikkert mange som ikke kjenner seg igjen i mye av det som står skrevet der. Prøv å spise slik du gjør nå og bekymre deg mindre. Selv mister jeg alltid apetitten av stress... Jeg har gått sakte, men veldig sikkert opp i vekt, men nå (uke 31) har jeg ikke bare stagnert, men jeg går også ned noe.Jeg prøver å spise hver tredje time uansett om jeg er sulten eller ikke (men jeg er altså ikke kvalm...). Spiller ikke så stor rolle hva det er for noe - spis det du har lyst på! Lykke til! Håper vekta kryper oppover og at kvalmen gir seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...