Gå til innhold

røkelaks fyfy?


Anbefalte innlegg

Skrevet

kom plutselig til å tenke på dette etter å ha hatt det på brødskiva i morges..noen som veit om det er restriksjoner på røkt laks i svangerskap?evt hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv har jeg spist det mange ganger, men noen styrer unna da dette er rå fisk.

så lenge datoen er god og pakken er nyåpnet er det liten sjangs for at du skal bli syk av det..

 

Skrevet

se matportalen.no.....tror det går bra:) men det er nok lurest at kjøttet er ferskest mulig..

Skrevet

Det anbefales ikke å spise siden den ikke er varmebehandlet og dermed kan inneholde bakterien Listeria som ikke er noe særlig... Fikk faktisk skriv m jordmor om det jeg ikke bør spise :) Det samme gjelder spekemat...

Skrevet

Dette står på matportalen: Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig.

 

jeg spiser røkelaks med god samvittighet:)

Skrevet

Skjønner ikke dette helt jeg. Jordmor sa det var helt ok å spise sushi??? Da kan vel ikke røkelaks være så farlig hvis den er fersk??? Hmmm...

Skrevet

Hvis røkelaksen har vært fryst er det i hvertfall ikke noe problem.

 

Fisk til sushi skal alltid ha vært fryst. Det er derfor det er trygt å spise sushi i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...