prøvekluten+3små Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 kom plutselig til å tenke på dette etter å ha hatt det på brødskiva i morges..noen som veit om det er restriksjoner på røkt laks i svangerskap?evt hvorfor?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 selv har jeg spist det mange ganger, men noen styrer unna da dette er rå fisk. så lenge datoen er god og pakken er nyåpnet er det liten sjangs for at du skal bli syk av det..
liljamin Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 se matportalen.no.....tror det går bra:) men det er nok lurest at kjøttet er ferskest mulig..
rød Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Det anbefales ikke å spise siden den ikke er varmebehandlet og dermed kan inneholde bakterien Listeria som ikke er noe særlig... Fikk faktisk skriv m jordmor om det jeg ikke bør spise Det samme gjelder spekemat...
ana baroma Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Dette står på matportalen: Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig. jeg spiser røkelaks med god samvittighet:)
Trønderjente82 Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Skjønner ikke dette helt jeg. Jordmor sa det var helt ok å spise sushi??? Da kan vel ikke røkelaks være så farlig hvis den er fersk??? Hmmm...
Reidis Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Hvis røkelaksen har vært fryst er det i hvertfall ikke noe problem. Fisk til sushi skal alltid ha vært fryst. Det er derfor det er trygt å spise sushi i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå