Gå til innhold

Gallestein noen som kan hjelpe ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vi skulle på kose tur til vårt nye hus denne helgen, det ente dramatisk på et sykehus, jeg var så kvalm og guggen i bilen (ikke lurt å kjøre 8 timer når du er plager av svangerskaps kvalme ) så spiste litt sjokolade og chips.............etter noen min fikk jeg såååååååååååå vont, trodde jeg skulle dø, ikke tull.

Fikk ikke puste kastet opp osv, min mann kjørte til nærmeste lege som fraktet meg til sykehus, fikk ultralyd og de fant gallesteiner, men ingen betennelse.

Hadde slike annfall rett etter nr 1, inn og ut av sykehus, men de oppererte ikke.

Noen som har noen tanker eller erfaringer om gallestein og baby i magen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. Jeg hadde gallestein under mitt svangerskap, ble operert når jeg var i uke 12 og fikk fjernet galleblæren. Man kan visstnok operere frem til uke 20, det er en kikkhullsoperasjon. Jeg hadde mange anfall, helt sinnsyke smerter, ente opp flere ganger på sykehus og legevakt hvor de gav meg morfin, fikk smertestillende som jeg kunne ta hjemme også, voltaren og et middel til som skjulle hjelpe mot kvalmen jeg fikk under anfallene, men som ikke alltid hjalp avhengig av anfallets størrelse. Dette er smerter fra helvete!!!! Fet amn, gotteri og div andre matvarer er utslagsgivende.

Jeg var bekymret ifht narkose og inngrepet, legen sa t det kom til å gå fint,d e gav meg en gammel narkose type som er mer forsket på og som de vet ikekhar noen negativ effekt. eneste er at jeg ble mye dårligere av den, kvalm og uvell blant annet, men så legne babyen hadde det greit. Etter inngrepet var det ikke mye smerter, eneste var mange luftsmerter i rygg og skuldre døgnet etter operasjonen, det er pga kikkhulloperasjonen. Bare spør eller send pm om du vil vite mer

Lykke til. Disse smertene unner jeg ikke mine fiender engang.

Skrevet

Ja helt grusome smerter, øverst i magen og i brystet, fikk ikkr puste, blir kvalm bare ved tanken.

Sitter nå her å er forsatt guggen, tørr ikke spise noe annet enn ris og grov skive med syltetøy.

Hva er kikkhulloperasjon da ?

Ja er så redd for at smertene ska komme tilbake.

Skrevet

De går inn med slike store stenger ved du, som de styrer og ordner med (ja, min medisinske verden er meget begrenset! he he). Fikk bare tre forskjellige hull om jeg ikke husker helt feil. De gikk også gjennom navelen. Full narkose for det.

Syns du skal ringe legen din for vurdering, bedre jo tidligere man er i svangerskapet. mange kan regulere dette med magert kosthold og slikt, men det fungerte ikke spes godt på meg uansett hva jeg gjorde. Jeg lagde meg også lister over alt jeg spiste og markerte når jeg fikk anfall.

lykke til

Skrevet

ba om å få ul før jeg ble utskrevet fra sykehuset og da så vi et stk fint foster som det gikk fint med :) i dag 3 år.

Skrevet

hmmmm ingen operasjon på meg, nei måtte vente til graviditet var over, hadde ikk nokk plager. Ja må bare holde meg på streng diett til ungen er ute og ferdig ammet.........litt kjedelig, men greier ikke tanken på de smertene igjen.

kunne du spise youghurt ?

Skrevet

jeg fikk gallestein etter nr 1....helt jævelig....ville heller født 10 unger.

men d har blitt borte hos meg...håper ikke jeg får d igjen altså.jeg skulle egentlig operere,men har hørt at d er så mange som har vondt selv om de har operert.

Skrevet

Jeg har gallesten og skulle egentlig opperere nå, men jeg fikk ikke gjøre det siden jeg var gravid og sjansen for å miste er større da..

Det er kjempe kjedelig da, men du får hvertfall ikke operert med mindre du har henvisning fra en lege om at det er det beste alternativet :)

Jeg hadde det, men de ville ikke likevel..

Skrevet

Ja, så hva spiser dere, trenger litt råd i matveien.

Blir litt kjedeelig med skive og syltetøy, ris og kylling.

Vi må unngå fett, men hva ??? er så redd at tørr jo ikke spise noe.

Skrevet

Kan jo spise ganske mye da, er jo ikke fett man trenger å unngå, men mye mettet fett, fordi det tar lenger tid å spalte..

Karbonadedeig istedet for kjøttdeig, eller spise kyllingkjøttdeig, det meste av fisk og fugl :)

Hvis du spiser fiberrik mat så er det jo også lettere for kroppen å fordøye !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...