Gøril og Jesper :) Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 I stad lå jeg og mannen i senga og prata om baby og alt som skal skje i fremtiden.. Samtidig lå han med hånda på magen min. Plutselig sier han "her er det en aktiv krabat, jeg telte ti spark på under ett minutt".. Jeg hadde da ikke kjent noe.. Så litt senere så skjer det igjen, han legger hånda på magen, og kjenner at lillegutt sparker, mens jeg kjenner ingenting. Går det an? han ligger jo i MIN mage, jeg burde jo kjenne det. Mannen min er veldig glad i å kjenne på magen, og gjør det ofte. Og han sa at de sparkene han kjente i dag, var akkurat like de vi kjenner sammen (da jeg også kjenner det da..) Jeg har ikke kjent lillegutt i hele dag, mens mannen har kjent en svært aktiv krabat.. Dette forstår jeg ingenting av..Er det mulig?
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Hender at min mann også sier han kjenner at baby rører seg, uten at jeg kjenner det. Synes det høres rart ut. Men det kan ha noe for seg, alt ettersom hvor nervene ligger og babyen sparker. Jeg tror ikke mannen min kan kjenne det, når jeg ikke gjør det. Men jeg lar han få leve i troen hehe....
Enitsirk79 Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Det samme har jeg opplevd flere ganger! Har liksom ikke helt klart å tro på det jeg da. Men kanskje det er mulig? Det er litt rart da. Har noen ganger tenkt på om det er andre ting de kjenner, f.eks min puls eller luft i tarmene.
Gøril og Jesper :) Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2007 ja, det er virkelig rart dette altså. Jeg er jo litt smånervøs jeg, i og med at jeg ikke har kjent lillegutt i dag, mens mannen min er overlykkelig, for han har kjent MASSE. Er litt feigt om det er mulig.. Han så også at noen av sparkene vistes utenpå magen, og da tenker jeg at det går jo ikke an at det er luft eller min puls (fordi jeg sa det først til han).. Men jeg kjente jo ingenting.. Mistet følelsen i magen kanskje?
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 dette har jeg også opplevd, og jeg tipper at det rett og slett er fordi jeg er så øm enkelte steder på magen at jeg ikke kjenner alle bevegelser lenger... tror nok at det er spark han kjenner selv om jeg ikke legger merke til det....
Solskinnsjenta Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Har opplevd dette både med mannen min og med lege og jordmor. Har også sett på UL spark og bevegelse mot magen uten at jeg har kjent noenting. Andre steder på magen kjenner jeg det derimot VELDIG godt når tvillingene er aktive. Har prøvd å forklare dem at magen min er ingen puchingvegg, og at blæren er ingen hoppeball - men de tar ingen hint! Selv om det er veldig koselig med spark og bevegelser merker jeg at det blir litt mye avogtil...
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Det hender faktisk ganske ofte at jeg ser bevegelser jeg ikke kjnner. Det er jo helt rart at det går an
Øyboeren med to små <3 Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 ja, typen har kjent bevegelser uten at jeg har kjent de, det har forsåvidt jeg også..! har kjent spark med handa, men ikke kjent noe i magen, trodde egentlig jeg innbilte meg det, men når det har skjedd flere ganger, så må jeg vel bare tro på det..
spindel med spire :) Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Har ikke vært borti at sambo har kjent spark uten at jeg har det, me så er ikke ha den typen som kjenner så kjempemasse på magen heller.. Men, jeg har sett at magen beveger seg uten at jeg kjenner det, det kan jo være noe av det samme..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå