Tussi og Maja Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Nå har tulla blitt tre måneder og en uke. Hun er blitt en bestemt ung dame, som til tider nekter å lene seg bakover når hun skal sitte i fanget. Vil bare sitte fremoverbøyd. Vet jo at det kanskje ikke er så bra for ryggen enda, men det hender at vi lar henne sitte slik mens vi prøver å støtte henne som best vi kan. (Ikke så lenge da..) Er dette egentlig å ødelegge ryggen hennes? Hvor strenge er dere på dette? Når er de egentlig sterk nok til å sitte slik? Hun er blitt veldig sterk i nakken, og holder hodet helt selv nå... Vi skal på helsestasjonen på 3 mnd kontroll tirsdag, så jeg tenkte å spørre der også...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Mja mjaaaa, nå er ikke Mia den som vil sitte oppe selv da. Hun er litt treigere enn Maja på sånne ting, jeg skylder på de 3 ukene hun insisterte på å komme for tidlig hehe. Jeg ville nok latt henne sitte med litt støtte i begrensede perioder. Vil hun så er det jo kjipt å hindre henne. Vi lar Mia "stå" en del på fanget (mens vi holder så klart), det blir vel noe av det samme. Lykke til på tirsdag, vaksiner er litt skummelt :-/ Gruer meg til torsdag selv. har kjøpt inn paracet i stikkpilleformat, det skal visst være greit å ha.
Bellen^2 Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Sebastian får spader hvis vi prøver å legge han bakover, så han skal enten sitte i armkroken eller titte over skulderen. Den eneste gangen jeg kan legge han bakover er når han får pupp og er jeg litt treig blir det spetakkel:) Han skal nå i tillegg gjerne stå når vi tar han opp på fanget. Beina hans er stive som stokker og det er ikke mulig å bretta han sammen..... Jeg har tenkt mye på det, men ungen nekter jo plent og det nytter ikke å tvinge han. Legger jeg han bakover bruker han magemusklene og kjemper virkelig for å komme seg opp i sittende. Jeg skal på 4.mnd kontroll med fysioterapi så jeg er spent på hva hun sier. Jeg har også hørt at de ikke skal sitte/stå før de kan sette seg opp/stå av seg selv, men jeg har også hørt at så lenge de gjør det på fanget i kortere perioder er det ikke så farlig. Når de sitter på fanget får de mer støtte og blir ikke så statiske i sittingen/endrer stilling raskere.
Två små trollungar Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Amanda hylskriker dersom hun ikke får ha hodet helt oppe. Legger vi henne på rygg eller halvveis på rygg prøver hun å komme seg opp og får opp hodet et godt stykke, og det er visstnok heller ikke bra. Så hun får sitte opp ganske mye, men vi prøver å variere stillingen, slik at hun bruker forskjellige muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå