Gå til innhold

Lar dere dem sitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har tulla blitt tre måneder og en uke. Hun er blitt en bestemt ung dame, som til tider nekter å lene seg bakover når hun skal sitte i fanget. Vil bare sitte fremoverbøyd. Vet jo at det kanskje ikke er så bra for ryggen enda, men det hender at vi lar henne sitte slik mens vi prøver å støtte henne som best vi kan. (Ikke så lenge da..) Er dette egentlig å ødelegge ryggen hennes? Hvor strenge er dere på dette? Når er de egentlig sterk nok til å sitte slik? Hun er blitt veldig sterk i nakken, og holder hodet helt selv nå...

Vi skal på helsestasjonen på 3 mnd kontroll tirsdag, så jeg tenkte å spørre der også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja mjaaaa, nå er ikke Mia den som vil sitte oppe selv da. Hun er litt treigere enn Maja på sånne ting, jeg skylder på de 3 ukene hun insisterte på å komme for tidlig hehe. Jeg ville nok latt henne sitte med litt støtte i begrensede perioder. Vil hun så er det jo kjipt å hindre henne. Vi lar Mia "stå" en del på fanget (mens vi holder så klart), det blir vel noe av det samme.

Lykke til på tirsdag, vaksiner er litt skummelt :-/ Gruer meg til torsdag selv. har kjøpt inn paracet i stikkpilleformat, det skal visst være greit å ha.

Skrevet

Sebastian får spader hvis vi prøver å legge han bakover, så han skal enten sitte i armkroken eller titte over skulderen. Den eneste gangen jeg kan legge han bakover er når han får pupp og er jeg litt treig blir det spetakkel:) Han skal nå i tillegg gjerne stå når vi tar han opp på fanget. Beina hans er stive som stokker og det er ikke mulig å bretta han sammen..... Jeg har tenkt mye på det, men ungen nekter jo plent og det nytter ikke å tvinge han. Legger jeg han bakover bruker han magemusklene og kjemper virkelig for å komme seg opp i sittende. Jeg skal på 4.mnd kontroll med fysioterapi så jeg er spent på hva hun sier. Jeg har også hørt at de ikke skal sitte/stå før de kan sette seg opp/stå av seg selv, men jeg har også hørt at så lenge de gjør det på fanget i kortere perioder er det ikke så farlig. Når de sitter på fanget får de mer støtte og blir ikke så statiske i sittingen/endrer stilling raskere.

Skrevet

Amanda hylskriker dersom hun ikke får ha hodet helt oppe. Legger vi henne på rygg eller halvveis på rygg prøver hun å komme seg opp og får opp hodet et godt stykke, og det er visstnok heller ikke bra. Så hun får sitte opp ganske mye, men vi prøver å variere stillingen, slik at hun bruker forskjellige muskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...