Gå til innhold

Hun spiser ikke lenger...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært flink til å spise, men i det siste får jeg ikke i henne frokost, lunsj eller kvelds. Hun kan spise litt middag, men nekter å spise kjøtt. Er det normalt at de små har dårlig matlyst av og til? Hun kan ta et par biter av knekkebrødet, men maks et halvt et får jeg i henne. Skive kan jeg bare glemme å gi...

 

Hun maser derfor mellom måltidene, meg jeg har alltid vært streng på at det er faste måltider og da må hun spise. Hun får heller ikke yoghurt eller frukt hvis hun ikke spiser opp "skikkelig" mat først. Vet ikke min arme råd lenger jeg. Igår ble det ikke lørdagssnop heller for hun ville ikke spise middag først...

Er jeg for streng? hva bør jeg gjøre? Det er jo viktig med fiberrik mat som knekkebrød og skive? har prøvd frokostblandinger også, men uten hell....kanskje fordi jeg ikke vil helle oppå sukker?

Trenger litt råd her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min datter på 4,5 år har alltid vært ekstremt flink til å spise, men noen ganger vil hun ikke. sånn er det bare!

uansett hva jeg frister med eller truer med hjelper det ikke.

Tror bare det er en fase de går gjennom.

Så lenge hun får i seg masse drikke og ikke virker tegn til slapphet skal det ikke være noe problem. Det sa ihvertfall legen min til meg da jeg spurte han.

Datteren min kunne være sånn en ukes tid før hun plutselig begynte å spise som en hest igjen!

Skrevet

Jeg ville ikke nektet barnet mitt frukt. Frukt er noe som skal/burde være like naturlig i et kosthold som grønnsaker. Og hun vill jo ihverfall få i seg litt mat og vitaminer.

 

Kanskje prøve å gi det nærmest mulig vanlige spise tider for at det ikke skal skli helt ut.

Det samme med yoghurt, -kalsium og vitaminer, men kan skjønne den siden de er så fulle av sukker. (maks 1 om dagen)

 

Lag om et av måltidene til å være frukt og yoghurt-måltid. og så kan du jo bare sette på knekkebrød ol ved siden av og tar hun kjempeflott-hvis ikke så spiser hun jo litt

 

(I bhg hos oss så har de det som et mellom måltid)

Skrevet

Vi har vært gjennom et sant h med 8 åringen. Hun hadde 4 år som hun nesten ikke spiste. Vi lokket, truet, kontaktet x helsest osv, men uten hell.. Fine baguetter, pasta osv i matboksen gikk rett i søpla, ble gjemt bak fryseren osv. Hun kunne gå praktisk talt hele helgen uten mat, evnt ukedager da spiste hun kun litt middag. Ikke morsomt i det hele. Svaret vi fikk på helsest var, det er ingen som sulter i hel i Norge, og så lenge hun ikke går ned i vekt så er det ikke farlig. Til slutt ga vi blaffen. Hun får styre det selv.. Stygt? -mulig, men vi føler vi har gjort det meste. Nå spiser hun greit nok, veldig lite på skolen, men frokost og middag spiser hun. Ett stort problem er at hun spiser noe enormt når det er noe hun liker, 7-8 pannekaker osv, og enormt med godteri om hun får muligh.. Dvs vi er på besøk osv og hun vet vi ikke har full oversikt.. Gi ungen din mye vann så hun ikke tørker ut, gi opp å mase, det blir vondt værre- og IKKE gi etter for fristelsen til å dytte i ungen alt mulig anna for å få i henne noe.. Frukt- grønt er ok. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...