ifie Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Hvilke matvarer jeg bør holde meg unna for å slippe? Spiser lite sterk mat for tiden, og er forsiktig med kaffe. Har fått kjøpt tyggetabletter så jeg får slukket brannen, men vil jo helst ikke komme så langt...
oktoberjentene;) Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Sterk og fet mat forsterker halsbrann.... men jeg har også merket at dette er veldig individuelt... krydret mat er værst for meg.. spesielt pizza med grillkrydder.. wæææ.... jeg drikker mye vann.. det hjelper for meg;)
jentebabymom Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 juice, appelsin det er det syre i. blir halsbrann av det. prøv link tabletter, det får du p apoteket
Nanna1976 Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Du skal ikke være redd for å bruke tyggetabletter, vet ihvertfall at Gaviscon trygt kan brukes av grvide. Ta ihvertfall en før du legger deg så slipper du å ha lekkasje hele natten. Jeg er selv operet for reflux, dvs at jeg har stengt lukkemuskelen, så jeg vet det meste om halsbrann. Hvis du virkelig er plagett bør du unngå fet mat, dvs ost, fet melk etc. For noen virker det lindrende med en gang med melk etc,men egentlig gjør man seg selv en bjørnetjeneste. Ellers bør du drikke myyyye vann, og desverre er frukt også i stor grad nokså surt. Hvis du spiser epler bør de skrelles, syren sitter nemlig i skallet. Og sef alle de andre tipsene du har fått her med sterk mat etc. Spesielt løk bør du holde deg unna (verst er rå løk). Men som sagt, ingen vits i å unngå tyggetablettene hvis de kan hjelpe deg, de er helt ufarlige:) Lykke til.
77modell Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 pappaen min sier han får halsbrann av egg og fløte. Jeg merker det spes godt etter sjokolade..............skikkelig bittert at det gjelder akkurat sjokolade da......! Nyco hjelper også
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 melk kan faktisk forverre halsbrann.. men link tyggetabletter funker supert og er ikke farlige, knasker de som en heltinne:)
Mamsen og lillegutt Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Ja mandler er tingen! Endelig en annen og som har fått med seg dette:) Trodde det var bare jeg som "visste" det....
ifie Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2007 Takk, folkens! Har kjøpt tyggetabletter, og nå trenger jeg ikke lenger sitte å sove!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå