Gå til innhold

Hvordan gikk ammingen med nr 2? Erfaringer?.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slet litt i starten med vonde og såre brystvorter med min første (etter det gikk ammingen fint). Nå venter jeg nr to.

Slet dere i starten da, eller gikk det greit? Håper dere forstår spørsmålet mitt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet kjempemasse med ammingen med førstemann. Han hadde feil sugeteknikk og jeg flate brystvorter = dårlig kombinasjon ;-) Måtte til slutt bruke brystskjold for å få det til og hadde såre brystvorter i lang tid, fikk brystberennelse osv. Så jeg kvidde meg MYE til å amme nr 2 ja! Men det gikk osm en drøm. Småen koblet seg selv på puppen som han aldri hadde gjort annet og joda, litt såre brystvorter og småblødde litt ene dagen, men det tok bare en ukes tid så var det over. En helt annen erfaring :-)

Skrevet

Jeg slet faktisk mer med nr 2...

Nr 1 gikk helt greit, ingen problemer overhodet.

Men nr 2 hadde trøske i munnen, så jeg fikk soppinfeksjon på puppene og ble sår. Det var VONDT det! :'(

Men d ordnet seg da vi fikk slave og greier, og da gikk alt fint :)

Sugeteknikk og slikt har funket helt perfekt for begge fra første stund, heldigvis.

Skrevet

Strevde skikkelig med nr en og gav opp etter ca 2 mnder.

Med nr to gikk det kjempfint! Litt sårt i starten, men bedre etter hvert. Måtte passe på å få hele brystvorten pluss litt til godt inn i munnen, lure inn lillefingeren for å slippe vakum når jeg ville hun skulle slippe og smurte litt melk rundt etterpå og tils lutt lufttørke.

Håper det funker denne gangen også.

Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Dette se jeg fram til :) Lykke til dere også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...