Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om snus gjør samme skadene på fosteret som røyk!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nikotin er nikotin!

Samme gjelder plaster og tyggis!!

Skrevet

jepp gjør nok det....:/

Skrevet

Snus er faktisk verre enn røyk!

Skrevet

Fortell! Hvordan/hvorfor er det verre enn røyk?

Skrevet

nikotin er jo der men all RØYKEN er borte så litt "bedre" er det vel, men ikke noe å anbefale fordet:(

mange som ikke klarer å slutte å røyke tyr til en snus i ny å ne..

Skrevet

netopp det jeg også har gjort,men med dårlig samvittighet.jeg har tenkt som så at mye av røyken også er farlig å den slipper en ved snus.men er uansett ikke bra for verken meg eller babyen at jeg går rundt å stresser med å holde meg unna nikotin.så jeg for min del tror det er bedre å ta en røyk i ny å ne(å da mener jeg kanskje 1 i uka) enn å stresse med å holde meg unna det..

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. hvorfor er røyken skadelig... Det er nikotinen som er i tjæra som legger seg i lungene som er skadelig. Røyken er nok skadelig i seg selv for deg og ikke fosteret. Når man snuser får jo fosteret i seg nikotin, og blodårene trekker seg sammen i morkaka, slik at fosteret ikke får i seg rikelig med mat, blodtilførsel, og oksygen, som det burde. jeg synes det er en alt for tynn unnskyldning at man må snuse eller røyke litt slik at man slipper å stresse med å slutte. Det er en fryktelig egoistisk unnskyldning for å slippe å slutte. Det er faktisk bedre å stresse med å slutte enn å la ungen sin få tilført nikotin i kroppen hver dag, noe som faktisk skjer om man bare røyker en sig i uka. Tjæra ligger i lungene og tilfører fosteret godsakene hele tiden om man har røyka siste ukene. Ta til vettet jævla EGOISTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

må tilføye at jeg har selv vært storrøyker (35 sig./dagen ) og vet hva det er å slutte, men gud så verdt det for ungen min......

Jeg bryr meg mer om ungen enn mine egne behov og trenger ikke å komme med teite unnskyldninger som: legen min sier det er bedre å røyke litt enn å stresse med å slutte for da blir fosteret stresset.....

Huff og huff...

Det stemmer nok at fosteret blir stresset men det er bedre enn å gi fosteret en sig eller snusklype...

Skrevet

til anonym nederst her:

ja det er tjæra som legger seg på lungene, men det er jo via RØYKEN du puster ned i lungene som gjør at denne tjæra kommer seg til lungene!!!!!!!

Skrevet

ignorer anonym, ikke alle klarer å slutte å røyke under svangerskapet, sånn er det bare...

å trappe ned er jo en begynnelse og kansje klarer du å slutte til slutt!=)

ta en prat med legen din eller jordmora, di vet å gi råd i slike situasjoner...

ønsker deg lykke til=)

Skrevet

Det er faktisk VERRE om fosteret blir stresset over tid,enn en røyk i ny og ned. Jeg klarte heldigvis slutte med det, men anonym her bør jo holde kjeft i henhold til noe leger sier!! Der har du ikke en dritt du skulle sagt!

Skrevet

kullosen i røyken, så vel som nikotinen er skadelig for fosteret. I snus får du "bare" nikotinen", dog dobbel dose av den.

Jeg har snust i 10 år, og har hittil i svangerskapet klart å holdt meg unna snusen, men jeg skjønner at folk kan slite med å slutte; ja! Så lenge man gjør det beste man kan...

Skrevet

en røyk er du ganske fort ferdig med, mens en snus kan du ha inne lenger=lenger tid med dårlig blodsirkulasjon til det stakkars barnet.

Stress/ikke stress og det beste for barnet er noe forbanna bullshit og enda en idiotisk unnskyldning for å røyke. Jeg spyr av at noen ikke klarer å sette barnet forran sine egne "behov"

Skrevet

akkurat d med kullos er vel ikke bevist ovenfor et foster, men selvfølgelig må man slutte å røyke når man blir gravid, samme med snusing. Og når det gjelder hva som er verst så går begge deler i blodet og ingenting er verre enn det andre. Stress pga. røykeslutt varer ikke så lenge. Jeg snakker av egen erfaring og jeg var veldig glad i røyken min. Jeg stressa en liten måned og etter det så var det å jobbe med tankegangen. Dette var nok mye sunnere enn å konstant ha nicotin i kroppen ved å røyke i ny og ned.

Tenk så pinglete og ego å sitte å forsvare dette da.... Skulle noen få allergiunger og for tidlig fødte , pluss problemer med morkaka, så måtte Gud se til at det rammer de som fortjener det mest......

Skrevet

d va dæ fælt kor ting utvikle sæ til skitkasting hær.... kommer ei å spørr et ærlig spørrsmål om snus e værre røyk, å vips så e nærmast 3 verdenskrig igang... virke som at enkelte hær inne bare e hær får å slænge dritt om andre.. d e nu greit at hormonan surre å man blir litt fortere provosert av ulike grunna(d e væll sånn får dem fleste av åss), men hælvette heller, d går ann å kontrolere sæ sjøll..

sjøll om man e i mot røyk i svangerskape så må d nu gå ann å respektere andre menneska å demmes valg.. e sjøll ikke nokka fan av røyk i svangerskape, men viss d e nu e nån som røyke så må d nu kunne være bedre å gi dem råd om kossn dem kan klare å slutte å gi dem nokka oppmuntranes ord, nokka som kan få dem til å virkeli ta det tunge stege å slutte å røyke.. e greit komme me fakta opplysninge(nokka æ trur alle som røyke e smertelig klar over, kværgang dm tenne røyken), men d kommer mye ann på kossn man formulere sæ, for e d en ting som e sikkert så nøtte d ikke å hyle å brøle til folk for å få dem til å slutte..

hadde vært arti å sett om folk hær inne som e så i mot røyk e like frækk i kjæftn til vanli, men d e væll lettere å slænge dritt når man kan dræge ei hætta over ansikte å være anonym...

Skrevet

Lurer litt på anonym oppi her jeg...du må jo være litt sånn dum i hodet rett og slett!Når en lege sier at det er verre å stresse enn å slutte helt med røyken(selvfølgelig skal man kutte ned hvis man klarer det) hvordan kan dette da være en "unnskyldning" for røykere?? Hvis en lege hadde ment noe annet ville de ikke hatt noe problem med å si det. Så tror du skal holde munn om den saken.

Også er det mange forskjellige typer stress,noen takler det ikke like bra som andre. Du kan f.eks få høyt blodtrykk av det,angst osv. Dette er IKKE bra for barnet. Det er bare bevist. Derfor ofte traumatiske opplevelser faktisk kan resultere i SA. Når du opplever noe traumatisk vil kroppen reagere med stress. Selv om ei her stresset i en mnd når du sluttet røyke, betyr ikke dette at det var ille stress du opplevde. Alle er forskjellige!

Skulle bare ønske folk sluttet med å dømme andre, og bry seg med sine egne saker. men det sier jo litt da, de som dømmer har vel et jævli kjedelig liv!!

Skrevet

for å vær heilt ærlig svelle ej bære dissa teite svara frå anonym.ej innrømme d;ej e ikj so perfekt so dej,men fy faen førr ei kjedlig jord vi ha levt på vis alle sko vær like tjokke i haude so dej då......ej spore et enkelt spm,so vakje meininga at du sko få høgt blodtrykk førr den grunn.hadde gått hielt fint om du svarte på en voksen å skikkelimåte før det.ej respektera andre sine syn på ting,for all del..men sann kjæftesmelling ekj ej interisert i å høyre på.

tusen takk for alle svar til dokke so fungera her inne!!!!:)

Skrevet

ja da jeg er tjukk i hue og jeg er dum og jeg er teit og alt det andre . Jeg blir bare så sint på et uskyldig barns liv. Hva med å ta ansvar og slutte å røyke før man blir gravid? Dere er tross alt voksne. Vet jeg er kvass og det er som du her lengre oppe påstår: jeg er kvassere fordi jeg er "anonym". Jeg er feig og jeg er sint. Hormonell er jeg også. Men like hard er jeg med meg selv, og jeg er glad mine barn ikke kan være bitre på meg for at jeg har utsatt dem for unødvendige belastninger.

Kan godt komme med mange gode råd og tips for å slutte å røyke uten å oppleve det som stressende, men tror ikke jeg er den rette til å veilede...

Skrevet

sia du ikke e den rette til å veilede, kanskje du heller ikke e den rette til å slænge dritt heller=) hehe..... tenkt på d eller....

verken sakt at nån e tjukk i hue eller dom, e bare d at d e snakk om respekt.. hjelpe jo ingen at folk kalle andre dom å sånne usakelie ting... synes får min del at d går greit å være ueni i ting å tang, viss ikke hadde live vært kjedeli... men av å til går d ann å lukke igjenn øra å øya...

e ikke hær inne får å krangle eller nokka, sånn at dokker vet d... men blir bare litt frustrert av kossn enkelte behandle andre uansett ka "galt" dm nu har måtta jort.. (ikke retta mot du som skreiv sist hær) =)

Skrevet

Det er vel bare det at ingen som gidder høre på deg,anonym når du angriper folk!Skal love deg du kommer lenger med å være hyggelig...Folk blir bare sinte og provoserte av sånne innlegg! Prøv en litt annen vinkling neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...