Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Jeg skal ha 100% dekning, altså 44 uker! 3 uker må jeg ta før permisjonstiden, og 6 uker må jeg ta etter fødselen. Dette blir 9 uker tilsammen, og da har jeg igjen 35 uker. Av disse så skal pappan ha 6 uker, ikke sant? Men når pappan har permisjon i disse 6 ukene, kan jeg da gå tilbake på jobb og tjene penger, eller må jeg ta ut ferien? Kunne tenkt meg å vente med ferien til jeg begynner å jobbe igjen, hvis ikke må jeg jobbe hele neste sommer og vi har det for vane å dra på ferie i august!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Du kan enten velge å jobbe når far har permisjon, eller du kan ta ferien din.. Så du har forstått det riktig ja,,
ennaH Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Pappaen MÅ ha seks uker. Og du MÅ ha ni uker. Resten er til fordeling foreldrene imellom. Så det er strengt tatt ikke helt rett at "du har igjen 35 uker" ;-)
-spent- Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Pappan må ikke ta 6 uker. Bare hvis du selv skal jobbe igjen. Her er det jeg som skal ha alt..det som lønner seg for oss.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 6 uker er tildelt pappan, men om han ikke bruker de så får ikke mor de ukene. Altså de ukene er til pappan, men det er ikke tvang at han må ha de. Men om han ikke bruker de, så får ikke mor ta de. Slik er det hvertfall hos oss.
m den lille Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Du kan jobbe i de 6 ukene, eller ta ferie. Du har også mulighet til å fortsette mammapermisjonen din, men da blir pengene fordelt 50% -50% mellom dere (halvparten fra din lønn, andre halvparten fra hans lønn). I vårt tilfelle vil ikke dette lønne seg da pappan tjener mer enn meg.
Nenya^juni2010 Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 her tar jeg permisjon uten lønn når pappan tar ut ferdrekvoten.. Er ikke noe aktivitetskrav til mor under fedrekvoten, så må ikke bruke av ferie, sine egne permisjonsuker eller jobbe da... Hvis far skal ha mer permisjon utenom fedrekvoten må mor ut i jobb, utd e.l.. Kan vel også ta ferie:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Synes det skulle vært slik at mamman og pappan kunne være hjemme ILAG mye lengere enn det er nå. DET hadde vært bra det Og det hadde fått ned statistikken på samlivsbrudd.
Nenya^juni2010 Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 De kan jo det når pappan tar ferdrekvoten...... Er ikke aktivitetskrav til mor, altså hun må ikke jobbe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå