jentebabymom Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 jeg er den som går litt venneløs for tiden, virker slik.ikke så mange av mine venner har fått baby . jeg har noen venner og det eneste de spørr meg om er om jeg vil bli me på fredagspils, fest eller andre tilstelninger med alkohol... jeg har sagt det til de som det er, at det ikke er helt min ting akkurat nå. men aldri spørr de om en kaffetur, jeg er jo kjempe åpen for det.... men de gangene vi avtaler vanlige vennekvelder uten drikking tar de alikevell me ølet eller vinen....jeg aner ikke hva som skjer, jeg er skuffet. jeg trenger at de er støttende nå 2 mnd til fødselen.selvfølgelig er det mitt liv akkurat nå, det er det som er min ting nå....jeg skal bli mamma jeg ikke fly på fest med brisene folk ! hun ene venninna mi har ei ennen venninne og hun har nylig født, da sitter hun til meg å sier at hun venninna har dumpa hun da hun fikk ungen, spurte henne oh hvordan da....jo for at de ikke gidder å bli med på alt...halllo hun har fått en baby, den er 2 mnd....aner ikke hva folk forventer lengere jeg....men jeg er skuffa og føler at det er veldig lett for noen å ikke være en venn når det ikke klaffer livene deres.!!
MathildeC Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Jeg kan tenke meg dette er skuffende ja, spesielt det at de kanskje ikke er aapne for alternativ, men at det alltid er alkohol. Hvilken aldersgruppe er dette snakk om? Jeg har ogsaa hoert litt synspunkter fra andre siden, f.eks venninner som fikk barn foer andre venninner, og som da fikk nye venner med barn fordi det var mye enklere og greiere aa finne paa ting med de enn med barnloese venner. Saa livet forandrer seg nok litt uten man vil eller ikke. Haaper overgangen gaar greit for deg, du mister nok ikke alle vennene dine men livet blir nok annerledes. Det er sikkert verdt det :-))
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Kjenner meg veldig igjen jeg. Fikk førstemann da jeg var 20, og beholdt bare noen få venner etter det. Ville jo ikke være med på festing og annet styr, når jeg hadde en liten en. Så jeg tenkte at jeg nå, som 28 åring, ville ha venninner rundt meg i langt større grad. Men nei....jeg er den eneste gravide i venneflokken (selvom flere andre har fått barn) Synes de venninnene jeg ser er ute og triller barnevogner sammen er heldige! Utrolig heldige. Så dere som har det slik, skal være så glad og nyte det! Det er fint å ha noen venner å dele slikt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå