Gå til innhold

Om å sitte...


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om d e flere som har d sånn som vi med sine 3 mnd babyer.Vi har fådd ei veldi oppvakt tøtta som ikkje vil ligge hverken på gulvet, i senga, på mage eller på rygg. Ho vil sitte, på fanget vårs altså. Prøve å ha ho sittanes litt tilbakelent på fange, men no e ho blidd så sterk at ho press sæ opp sjøl sånn at ho sitt med helt rett rygg. Hvis æ legg ho lenger bak blir ho mer ligganes å margeskrik. Når ho sitt oppe støtte æ ho både i ryggen å framme på brystet. Ofte e d sånn at ho vil bøye sæ framover å da lene sæ på den handa som støtte brystkassa. Prøve å skifte stilling å tyngdepukt på ho ofte. D e jo ikkje sånn at ho sitt i timesvis på d her vise, men no begynne d å bli fler å fler min førr hver gang. Æ føle at ho e førr liten t sånt, å tenke bare på at æ ødelegg ryggen hennes. Men kanskje d e sånn 3 mnd babyan e? Har helt glemt av korsen d der va m ho første.

Huff, kjenne æ bare blei mer bekymra av å skrive d her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har vi det her også, men hun kan gjerne ligge på rygg på gulvet og kose seg, men holder vi på henne og legger henner ned blir hun mildt sagt rasende. Så hun sitter en del når vi har henne på fanget. Av og til sitter jeg i sofaen med og setter beina i sofane også slik at hun delvis ligger/sitter mot knærne mine, og da er hun voldsom og løfter seg frem og skal helt opp helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår vil stort sett bare sitte når han er på fanget. Han sitter å gynger selv frem og tilbake. Vi må ta pauser og legge han på gulvet, ikke like populært bestandig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her blir sint om hun ikke får sitte i fanget, det er jo ikke noe gøy å ligge bakover nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente som er 3,5 mnd og her er det akkurat på samme viset. Sitter veldig stødig på fanget vårt. Ho er veldig sterk i nakken. Men ho ligger mye på gulvet under babygymmen også så da får ho strekt på seg. Eg har problemer med at ho ikke vil sovne i vogna i liggende stilling da bare hylgriner ho hysterisk så eg må opp med ryggen i vogna i hvilestilling og så legger eg ho flatt med en gang ho har sovna. har vore veldig bekymra selv for ryggen hennes men trur ikke vi må bli hysteriske,det går nok bra skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt liker også å sitte i fanget vårt..Holder da godt under armene eller at han støtter seg med ryggen sin mot magen min..Har også begynt å tenke på om dette er farlig/ mindre heldig.. Håper ikke jeg gjør noe galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysioterapauten på helsestasjonen sa at det ikke var farlig at barnet satt oppreist på fanget, men at man ikke skulle sette barnet i sittestilling på gulvet etc før han/hun klarer å sette seg opp selv.

 

Dersom det skal være farlig at barnet sitter slik på fanget har vi et problem. Lillegutt har mark i baken og er ikke særlig glad for å ligge for seg selv. Det å sitte lent mot magen min er kun aktuelt dersom han er litt sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt at d e flere som har d sånn som vi :o) Trur jo egentlig ikkje at man gjør nåkka galt, en plass må dæm jo lære å sitte og å bli sterk i ryggen. Æ har vel vært å lest førr mye her inne på DIB trur æ, e mange bedrevitera der ute :o)

Nei, æ får heller styre som æ gjør, ho første blei no helt ok så :o)

 

Takk for svar alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...