Gå til innhold

Samtale om KS på Haukeland? Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok.

Har født vaginalt 2 ganger. Første gang ble det nesten hastesnitt. 2. gang hadde jeg totalruptur grad 4 (stormfødsel). Har nesten ikke hatt problemer i ettertid. (Ja, bortsett fra at det var j.. å gå på do i begynnelsen!! Gråt meg gjennom hvert besøk på toalettet.) Nå når jeg er gravid igjen er jeg hoven og øm nedentil. Er på grensen til at jeg får panikk når jeg skal drite. Er redd for at jeg skal få panikk under fødselsen. (Har hatt svært sterk fobi, og sterke angstanfall i den forbindelse tidliger.) Hvis jeg får panikk, klarer jeg ikke å høre på det jordmor eller andre sier til meg under fødsel. Ingen av barna har jeg fått hatt hos meg "etter fødsel": Eldstemann ble sendt til nyfødtposten i fem dager, og etter andre fødsel ble jeg sendt på operasjonssalen og sydd av overlegen. (Men fikk barna opp på brystet en stund først.) Synes det er sårt, og vil så gjerne være sammen med babyen "hele tiden" det første døgnet. Samtidig er jeg utrolig redd for at jeg skal revne mye denne gangen og så og kanskje få problemer med å holde på avføring resten av mitt liv.

Nå vurderer jeg sterkt keisersnitt, og skal til en samtale på KK der jeg tror dette blir tema. Problemet er at jeg er redd for at jeg må ha bestemt meg på forhånd. At jeg ellers vil bli overtalt til å føde vaginalt, siden det godt kan gå bedre denne gangen, med riktig støtte og slikt..

Noen som har erfaring med hvordan en slik samtale foregår, gjerne noen som har hatt den på Haukeland?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- og håper på svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...