2 søte Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 får jeg vite det da?? jeg aner ikke hva som skjer her, nav sendte papirne videre til fylket i des-jan, og har ikke hørt noe siden. ikke et brev eller noe tilbake meldinger. ikke får jeg kontakt med faren heller så jeg aner ikke om hva som skjer... kor lang tid tar det å behandle farskapsgreiene for fylket?? jeg bor i bergensområdet, så det er vel litt tregere der da, men ikke såå tregt vel....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Hei! Hvis han ikke skriver under, er neste steg at du blir skrevet til for å ta DNA. Jeg tok dette i Bergen, og det tok bare ca. 3 uker før jeg fikk igjen svaret via NAV. Siden har saken stått i stampe, så jeg ringte Nav og purret sist uke. Vet at faren ikke skriver under på tross av DNA, så her går det tragisk nok mot farskap ved dom. Kjærlighetsbarnet ble født i september, og far var oppgitt fra begynnelsen. Kan jo si at ting tar tid. Lurer på når det blir aktuelt med barnebidrag jeg, kunne vært greit med litt øk. bistand i det minste... Ta en tlf. til Nav over helga.
2 søte Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2007 men jeg sanket med nav i desember, da sendte de saken videre så vet de det da, selv om det er fylke eller noe sm har saken?? får de oppdateringer?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Du får brev fra fylkestyrgdekontoret eller hva det heter, med beskjed om å ta DNA-test om far nekter å vedkjenne seg farskapet. Da får dere en frist til å ta blodprøver, og så får dere svaret etter noen uker. Men trenger du flere opplysninger må du ringe Nav i morgen og snakke med en saksbehandler, så får du vite hvor saken står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå