Gå til innhold

Vasking av underlivet - jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan "steller" dere underlivet til jentene deres?

Vi har en jente på 6 år.

Hun dusjer ca annenhver dag, og da vasker vi hele kroppen hennes, også underlivet, med lactasyd.

Men vi åpner ikke skamleppene og vasker inne i underlivet, hvis dere skjønner hva jeg mener. Blir vasket "utenpå".

Hun har i perioder svie/kløe i underlivet, og vi har hatt mange våkenetter med skriking pga det.

Vi har hatt henne til flere legesjekker, og hun har ikke sopp eller noe sånt.

Vi er redd vi ikke vasker henne godt nok, men egentlig skal det jo være nok å skylle underlivet, trodde det var best å holde såpe o.l unna jeg, pga pH-verdi o.l.

Vi har prøvd å vaske bedre, med klut o.l., men hun liker ikke at vi vasker inne i underlivet.

Hvordan gjør dere dette?

Er det vanlig at jenter i den alderen er plaget med svie i underlivet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her dusjer 6 åringen selv uten hjelp,hvor mye og hvor godt vet jeg ikke,men det viktigste er jo å få spylt vil jeg tro. Hun vasker seg nedentil med våt klut hver morgen,og dusjer ca 1-2 ganger i uka. Hun har ikke noen plager.

Men vet at om en er for hygienisk og vasker for mye,så er ikke det bra,da kan en ødelegge den normale bakteriefloraen. Jeg ville spørt helsesøster jeg,syns de av og til kan være mer behjelpelige med slike ting enn en lege (hvertfall siden dere har utelukket infeksjoner og sånn)

Skrevet

Seksåringen vår er også av og til plaget med svie, sårhet og rødheti området mellom de store kjønnsleppene. Tror mye av det kommer av at hun ikke er flink nok til å tørke seg etter at hun har vært på do og tisset - med det resultat at det ligger litt urin igjen og gjør det rødt og sårt.

Når hun har denne sårheten dusjer jeg henne forsiktig nedentil der hun er sår. Så klapper jeg området forsiktig tørt med en myk klut. Etterpå smører jeg på et TYNT lag med zink-salve. Dette gjentar jeg en gang om dagen i ca 2 dager, og da er det bra igjen.

En annen ting: når hun vasker seg nedentil selv, oppfordrer jeg henne til å vaske litt forsiktig akkurat der hun blir så og og til, og tørke forsiktig etterpå.

Håper det ordner seg for dere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...