Gå til innhold

Flere her med protein (eggehvite) i urinen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for svangerskapsforgiftning igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaaaa har det heila tiå fatte ingenting...jordmor dyrka prøven ein gang,men va fine...hu anbefalte å ta ein goe dysj så me blei heilt reine i underlivet før me tok urinprøve(morgenurin)...får prøva det neste gang,kansje eg e så heldige å sleppa ein gang:):)

Skrevet

Jeg har hatt det en gang, men neste gang igjen hadde jeg det ikke. Men nå sist da jeg var på kontroll var jeg på grensa mellom litt eggehvite og negativ, så da fikk jeg bare beskjed om at det var greit.

Men om du har svangerskapsforgiftning har du vel flere symptomer? Har hørt da at du skal ha vondt i hodet, høyt blodtrykk eller lignende også?

Skrevet

Ja,man har/får flere symptomer,men en vanlig begynnelse er protein i urinen.. Jeg har som sagt hatt svangerskapsforgiftning en gang tidligere. Og da kom flere symptomer etter uke 34,og jeg er i uke 32 og bare venter på at det skal bryte igjenom!! Skikkelig redd.

Derfor så lurte jeg på om flere "er i samme båt" og om det kan være noe annet enn svangerskapsforgiftning!!

Skrevet

off nei tror du eg står i fare for å utvikla svangerskaps forgiftning seinare pga mye proteiner i urinen??

Skrevet

Det kan jeg ikke svare deg på,men legen/jordmor ser om det er mye og er da ekstra obs på andre symptomer!! Vi får krysse fingrene og håpe på det beste!!

Skrevet

Det kan ogaa vaere at du har en urinveisinfekson. Det har nemmelig jeg. Paa sist kontroll fant de 2+ proteiner i urinen min (ganske mye tror jeg), og jeg leverte ny proeve og der fant de en urinveisinfekson. Saa naa gaar jeg paa antibiotika for den. Jeg maatte ogsaa ta en 24-timers proeve (hvor man samler absolutt hver draape urin paa 24 timer) og blodproever fordi de vil utelukke svangerskapsforgiftning fullstendig. Har ogsaa faatt beskjed om aa la vaere aa spise salt mat til vi faar utelukket svangerskapsforgiftning. Vi bor i USA men flytter til Norge om 10 dager, og derfor ville legen min vaere ekstra noeye paa dette...dersom jeg har tegn til svangerskapsforgiftning vil hun ha det med i papirene mine foer vi reiser. De er kanskje enda mer paapasselige paa dette ogsaa enn de er i Norge--her var det full action med en gang det ble funnet proteiner i urinen ja! Resultatene paa de utvidete proevene faar jeg vite til uken...bla hvordan leveren min fungerer. :-) Er egentlig ikke saa veldig nervoes, da proevene jo viste tydelig at jeg har en UVI og at jeg ikke har forhoeyet blodtrykk. Regner vel med at det ikke er svangerskapsforgiftning da...jeg foeler meg jo helt frisk ellers og har, som sagt, ikke hoeyt blodtrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...