Gå til innhold

Hjelp!!! Masse kynnere uke 32.....Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32+2 og er veldig `plaget` m kynnere...Har mange i løpet av dagen,bare jeg reiser meg opp,eller også sitter stille,så kommer dem når som helst! Er redd for at det skal gjøre at jeg føder altfor tidlig?

De er jo ikke vonde,men mamman min sier jeg skal være forsiktig.......

Er mitt første barn...

Noen som har det sånn?

Som vet om det er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter eller har det samme som deg...er også i uke 32.ble sykmelt for det...ja man skal ta det med med ro.

det er ikke gøy akkurat, men ta det med ro du også..

Skrevet

kynnere er ikke farlig, det hjelper bare til å forbereder livmoren, trener den. Å ivertfall så lenge de ikke vonde tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Legen min var litt bekymra, men mine kynnere har ofte vært skikkelig onde!

Skrevet

Har du tenkt noe om hva som utløser kynnerne? Er det når du stresser en dag eller? Jeg ble sykemeldt allerede i uke 25 pga hyppige kynnere. Jordmor sa da at det er sjelden farlig med kynnere, men at de KAN føre til for tidlig fødsel, og siden man ikke visste hvem som det hadde den effekten på, ble jeg altså sykemeldt.

Jeg hadde mange i løpet av dagen, men det verste var de dagene når jeg var sliten og følte jeg ikke hadde tid å roe ned - for da fikk jeg de på kvelden og de føltes mer regelmessige.

Det jeg gjorde da var å ringe jordmor dagen etter, og ho ba meg snakke med legen- og ble halvt sykemeldt.

Såh. Til spørsmålet om det er normalt - JA! Kynnere er livmoras trening til fødselen. Og kan lette fødselen din!

Skrevet

Man bør være klar over at det kan påvirke når det blir veldig masse av de! Er selv sykemeldt pga det, og jordmoren jeg går til sier de ser at de som har veldig masse kynnere oftere kan få tidlig vannavgang ol..

Men sånn forøvrig er jo kynnere helt vanlig og ufarlig, som andre også sier her. :)

Skrevet

Jeg venter nr. 2 i begynnelsen av juli, og er veldig plaget av kynnere. Med førstemann hadde jeg ingen.. Er utplassert på sykehus som sykepleierstudent, og jeg merker at det er når jeg jobber der de kommer oftest. Har heldigvis bare 2 uker igjen av praksisen! Sa i fra om dette til jordmor, og hun sa at så lenge jeg ikke har vondt, skulle jeg ikke bekymre meg. Men gud så ubehagelig det er å gå rundt med den harde magen!!!!

Skrevet

Jeg var på føden i går pga lite liv i magen.. mens jeg lå der å de registrerte pulsen til lillegutt målte de også kynner/rier aktivitet... og det viste seg at jeg hadde veldig mange kynnere... jeg er i uke 31 og legen mente det var litt tidlig å føde, selvfølgelig.. så jeg fikk en tablett(husker ikke hva den het) for å roe ned det hele, og beskjed om å ta det med ro....

så som nevnt over her så er jo ikke kynnere farlige, men lytt til kroppen din og ta tempoet der etter.. beste er jo for den lille å bli i magen litt til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...