Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Er det noe som har skaffet seg bilstol selv om dere ikke har bil? Jeg funderer på å skaffe bilstol, vi har ikke bil, men tenkte det var bra å ha når vi er på besøk hos mine foreldre eller svigerforeldrene.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Dere må jo ha noe å frakte babyen i dersom dere skal sitte på i en bil og da må dere ha enten bilstol (det som anbefales), boksette (passer bare de første 1-4 nbd) eller bag m/godkjent sikkerhetsnett. Har dere ikke noe av dette kan dere heller ikke ha med babyen i bil.
ennaH Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 De første månedene av knertens liv hadde vi verken bilstol eller bil. Vi satsa på å kjøre taxi når vi trengte det. Det viste seg å være en tabbe. Det var kul umulig å finne en taxi som a) hadde riktig babysikring kunne montere det riktig Etter flere forsøk der vi både ble stående i timevis midt på natta (hadde vært på legevakta) og der babyen holdt på å bli kvalt fordi sjåføren ikke kunne montere stolen skikkelig, anskaffa vi oss bilstol. Det gjorde at vi kunne ta hvilken som helst taxi, og at besteforeldrene kunne ta babyen med i deres bil. Jeg anbefaler å skaffe bilstol. Da vet du i alle fall at utstyret er rett montert.
Enitsirk79 Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Dere kan jo evt leie en bilstol gjennom et forsikringsselskap da. Gjensidige har ihvertfall.
Solskinnsjenta Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Vi har tenkt å kjøpe bilstoler før vi kjøper bil. Det er få taxier som har bilstol, og enda færre som har to... Dessuten er det greit å ha både når vi skal hjem fra sykehus og når vi skal reise til mine foreldre noen uker etter fødsel. Vurderer å kjøpe en vogn som vi kan montere bilstoler på, er jo greit til små turer.
Love my kidz Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Ja vi skal ha bilstol selv om vi ikke har bil. Det vil jo komme situasjoner der vi får sitte på med bil, og da er det greit å ha det klart. Skal låne bilstolen som broren min brukte til gutten sin, vet ikke hvilken type det er, men er visst veldig enkelt og kjapt å montere i allefall =)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Takk for svar, vi er overbeviste og kjøper bilstol med det første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå