Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og lurer veldig på om det er noe på gang eller om det bare er "falsk alarm". Har alltid hørt at man ikke er i tvil når fødselen først starter, men jeg har hatt regelmessige sammentrekninger i hele ettermiddag. Vil betegne det som kraftige menssmerter, men ikke mer enn det. Hadde planlagt KS i første svangerskap, så er som førstegangsfødende å regne i rie-sammenheng...Kan det være "ekte saker" eller sannsynligvis bare et forvarsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var ikke de første riene kraftigere enn at jeg ikke var sikker, dvs omtrent som du beskriver, merket en klar forskjel, men var ikke helt sikker heller. Etterhvert ble det jo endel vondere slik at jeg ikke lenger var i tvil og vi ringte og reiste inn og så ble det bare verre slik det "skal" bli. Så du kommer nok antageig til et punkt hvor du ikke lenger er i tvil, men det kan godt hende du er igang nå :-) Lykke til da!

Skrevet

Det kan være bare mase rier, eller vonde kynnere, de blir gjerne vondere mot slutten.. Men om det er falske rier gir de seg jo snart, mens ekte rier vil bli vondere og vondere og tettere og tettere, du skjønner nok snart hvilken vei det bærer.. Jeg kjente ikke forskjell før det hadde gått noen timer og de ble vondere og vondere jeg for min del...

Skrevet

jo man kan veldig godt tvile fordi om fødselen er igang!! det gjorde nemmelig jeg!!!

jeg snakket med min mor på telefonen, å sa plutselig, auuu!! jeg fikk bare så vondt i ryggen... det har jeg hatt flere ganger i dag faktisk ( sa jeg)

min mor: ÅÅÅ??? det er mulig det er fødsel!!

jeg: neeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiidaaaaaaaa, er vel ikke det nei... det gjør jo ikke sååå vondt liksom....

også pratet vi om andre ting og plutselig fikk jeg vondt igjen og da sa jeg det, nå gjør det litt vondt igjen... auu:( ...

og hun begynte å ta tiden mellom hver gang (uten at jeg visste det) og det var jo ca 20 min mellom hver gang jeg fikk vondt, og gjerne 10 min og 20 igjen... hun insisterte på at fødselen var startet og jeg på at det ikke var fødsel-- hun nektet å legge på telefonen for hun ville følle med liksom, og ble til at vi bablet i vei om alt og ingenting, bare for at hun hver gang jeg sa auuu, skulle fortelle meg at DU FØDER

hun klarte å overtale meg til å ringe føden i det minste, så de kunne sjekke meg, og jeg ( bare for å roe henne- jeg mente fremdeles at det ikke var noe spesiellt nemmelig) gikk med på det

etter jeg la på, tok jeg meg goood tid og dusjet og dullet før jeg tok taxi til føden, og jodda!!!! fødselen var godt i gang den!!!!!! på føden kom den første vondt-vonde rien, sånn at jeg fikk rosin-tryne og ikke klarte å si noe annet enn at....... nå begynner dette å gjøre skikkelig vondt!!---

så..... mamma visste det før meg, at jeg var i fødsel.... så går fint ann å ha begynnt uten at en BARE VET at det er igang...

lykke til da!!!! håper du føder nå da( om det er det du håper selv))

Skrevet

Min fødsel startet med regelmessige mensmurringer. Etter 3 timer med sånne kom det plutselig skikkelige rier (og det var ingen tvil om at det var ekte rier...). De var like langt fra hverandre og like lange som murringene men myyyye vondere. Jeg ringte føden, og de oppfordret meg til å bli hjemme for de mente det var veldig lenge til jeg ville føde, men jeg følte meg ikke trygg hjemme og dro til sykehuset. 2 timer etter at de ekte riene begynte var barnet ute, så jeg tror mensmurringene mine må ha vært ekte og effektive saker selv om de ikke gjorde vondt.

Men det varierer nok veldig fra person til person, så noen kan nok slite med mensmurringer i lang tid uten at de har noe særlig effekt.

Skrevet

Takk for svar! Jeg føler meg fortsatt ikke sikker. Smertene vedvarer og kommer regelmessig (hvert 10-15.min), men synes ikke de tiltar særlig i styrke. Så dette kan vel tippe begge veier, tipper jeg. Det er i alle fall såpass at jeg vurderer å pakke den berømte bagen...Hadde ikke gjort noe om h*n kom nå - har termin i dag.

Skrevet

hei bibb!

har hatt det som deg i dag..ikke alt fro vondt,men som stikninger bak i ryggen og fremme ved skambeine..magen har vært hard hele tiden..men det går liksom i perioder,ikke noe regelmessig enda...hvordan går det med deg?kanskje det skjer noe?Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...