*bubbs* Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Shit, vi har så lyst på en åpen løsning i huset vårt (det er ikke så stort..) Nå leser jeg i Aftenposten "bolig" at dette er en typisk oppussingsfeil som gjøres i disse dager. Sammen med downlights. Shit, er dette virkelig ut? Eller upraktisk? Jeg som bille få det litt mer lyst og luftig.. Det åpene området blir ca. 55m2 og inneholder da TV stue, kjøkken, stue og spiseplass. Hjelp!!!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Ikke det at jeg har noe svar som er rett eller galt. Men bor selv i en leilighet med åpen løsning, dog mye mindre i areal enn du har. Jeg vil i neste bolig ha lukket kjøkken, fordi jeg ser hva som er upraktisk med det. Støy fra oppvaskemaskin, matlaging samt andre ting. Pluss at når man får besøk må man rydde alt sammen bort- istedet for å spise i stuen, og kunne lukke en dør. Men jeg ser jo og at det kan være praktisk med små barn, at man har oversikt når man lager mat, og om man har det ryddig og sann ser det kansje fint ut. Men jeg mener at det er ofte sann at man har lyst på det man ikke har. Jeg har ikke vaskerom, og det er et must i neste bolig... Ting man ser behovet på- så dette må bare være en vurderingsak for dere- lykke til
SallyAnn Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Du trenger jo ikke å ha det helt åpent. Vi har en sånn halv-vegg som stikker ca. 30 cm opp over benken på den ene delen, den skjuler alt rotet som har en tendens til å oppstå rundt komfyren og oppvaskbenken. Så er det åpent på den siden hvor spisebordet står. Jeg synes det fungerer kjempebra, ble så mye koseligere når vi har besøk for da kan jeg være sosial samtidig som jeg holder på med maten. Det kan være et problem at oppvaskmaskinen støyer, vi kjøpte en ny som kostet en del mer enn de rimeligste modellene, men den støyer veldig lite i forhold. Ellers så er det veldig greit med unger i huset synes jeg, lettere å holde overskten når man jobber på kjøkkenet.
Amarie Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Vi har åpen løsning mellom stue og kjøkken. Fordelen er at det er åpent, lyst og luftig. Ulempen er matlukt i stua, fritt utsyn til kjøkkenrot pluss bråk fra oppvaskmaskin og vaskemaskin. Jeg er likevel veldig fornøyd med løsningen, men ville nok ideelt sett hatt en skyvedør mellom stue og kjøkken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå