Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 noen av dere som har fått en baby i 5 kilos klassen...har termin om noen uker bare,og fikk vite i går at jeg mest sannsynlig får en ganske stor baby...men det jeg lurer på da,er hvordan vil en 5 kilos baby se ut,den vil vel nesten være på str med en på ca 2-3 mnd allerede ved fødselen...får jo aldri oppleve en skikkelig nyfødt baby da,eller?noen som har erfaring med dette??
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 dette har også jeg lurt på...noen som har bilder av sine store små knøtt kanskje;)?
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Sønnen min veide 4640 ved fødsel, var 53 cm lang. Han var litt god og rund, men ikke spesielt kjempe stor, ble veldig fort ferdig med nyfødt stadiet da, og str 56 ble ikke særlig brukt..
Fire småtroll Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Min yngste var 4800g, men "bare" 53cm lang, så han hadde skikkelige bollekinn og skikkelige lubne lår.. Men han var jo likevel nyfødt og bitteliten i mine øyne. Akkurat like hjelpeløs som en unge på 3kg.. Tok ikke mange månedene før de andre ungene i barselgruppa hadde tatt han igjen heller, og i dag er han en treåring litt mindre enn gjennomsnittet faktisk.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Hei! Har selv fått en baby på 5020 gram. Og det stemmer at han var endel større enn de andre nurkene på barsel. Men ikke noe mindre nydelig, som mamma synes jeg han var finest i verden. Det er svært få av klærne i str 50-56 som passer en så stor nyfødt, isåfall passer de ikke lenge. En så stor baby er kanskje i større, men utviklingsmessig er de akkurat som alle andre nyfødte, så du vil ikke gå glipp av det å ha en nyfødt. Du blir fort vant til at babyen din er så stor, og for deg vil han/hun uansett være liten I ettertid har jeg selv alltid (naturlig nok)hatt en ekstra forkjærlighet for de litt større babyene. De er så skjønne
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Forrige mann va 5,3 kg og 56 cm, han va stor og nydelig, gikk fort over te å bruke 62 og 68 i klær.. HAn va ikkje baby lenge, ca 6-7 uke gammel holdt han hodet selv, begynte å åle og krype da han va 4-5 mnd, 7 mnd gammel va han da han tuslet rundt bordet, 10 mnd sprang han.. Jo, denne karen va tidlig ute, og det har nok noe med at han va stor og sterk da han va født, det va noe helsesøster og barnelegen sa.. Men, det e nokka du ikkje ska går å tenke på i det hele tatt.. Ta det som det kommer, så kommer nok alt te å gå bra ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå