Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 er i uke 25,og har vært litt for ivrig etter cola,og andre søtsaker,som jeg også ser andre her plages med,og det er jo en selvfølge at spiser/drikker man masse sukker,så har man større sjanse for å få en stooor baby,...og jeg vil helst bare ha en vanlig str på den...ikke en 5 kilos baby...men er det for sent å snu nå,eller er det allerede bestemt at jeg får en stooor unge??sf målet mitt var vel 1-2 cm over gjennomsnittet,men har også hørt at sf målet ikke har noen betydning for hvor stor ungen blir...trenger innspill her,takker for svar;)
ziba Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Hei. Har spist endel søtsaker og drikker fortsatt brus hver dag. Er 29 uker. Var på 3d ultralyd,onsdag og babyen blir ca 3500 g så tror ikke det er så farlig. Gjorde akkurat detsamme med første hele svangerskapet og hun veide 3040g og kom 8 dager for seint !
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 hehe..såpass..jaja,er sikkert veldig individuelt dette,selv var jeg nesten 4 kilo,og 53 lang,og broren min var 5200 og 55 cm lang...mens samboeren min var noe mindre enn meg igjen...har det noe å si hvor stor faren til barnet var,eller er det bare moren det står på??
ziba Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 jeg vet faktisk ikke hvordan det er. Men kan anbefale dere å ta 3d/4d ultralyd. Vi gjorde det på onsdag i Tønsberg, virkelig en fin opplevelse. Da målte han barnet og vi fikk vite en ca fødselsvekt. Da får du en anelse om hvordan det blir . Lykke til i allefall. kvinnedoktor.no heter siden deres.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Å spise mye sukker øker sjansene for at babyen blir stor, men den trenger ikke nødvendigvis å bli det. Jeg kjenner en som har drukket massevis av cola, spist på mcdonalds og godteri hele svangerskapet og hun fikk ei bittelita jente. Det kommer an på mange forskjellige ting, som arv og gener, men å kutte ned på sukkerforbruket er uansett en god ting for både deg selv og babyen.
mamamaria Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har aldri drukket brus og har fått 3 store unger, så det trenger ikke alltid har noe å si da. Men det er jo aldri for sent å slutte drikke brus og spise godteri, for det er jo ikke akkurat sunt da ;-)) Til dere som synes det er greit å få vite ca fødselsvekt på UL-kontroll... ikke være for sikker. Da jeg var høygravid med nr2 fikk jeg UL 2 uker før termin pga jeg trodde jeg lekket vann. Jeg var rimelig lei svangerskapet og kunne godt tenke meg å føde. Men fikk beskjed at de absolutt ikke skulle prøve hjelpe meg igang, for babyen var for liten ennå, de tippet rett under 3 kilo, så det var bare godt om han skulle sitte 2 uker til. Dagen etterpå startet fødselen av seg selv og gutten våres ble født med en vekt på 3990!! Tror neppe han har lagt på seg den kiloen den ene dagen da ;-))
Albatross Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Hvor mange uker før termin, var det du tok 3D ultralyd?? Når er best tid å gå på 3D? Takker for svar
scubagirl med scubababy Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Det er faktisk insulinresistensen i morens kropp som er avgjørende om det blir en stor baby eller ikke... I mitt tilfelle, som har begynt på insulinsprøyter pga. høyt blodsukker, risikerer å få en stor baby... Det er fordi jeg går med forhøyt blodsukker og dermed får babyen også i seg for mye "sukker"... Om dere skjønner?? Der hvor moren har et høyt sukkerinnhold i maten, men insulinproduksjonen virker som den skal behøver ikke være engstelig for å få en stor baby.. Men noen vil nok få det allikevel. Men det er også på slutten av svangerskapet når babyen skal legge på seg og vokse at det gir utslag.. Jeg har idag fullgåtte 28 uker bak meg, og på ul for 2 uker siden var alt normalt. Dvs. magemålet og hodeomkretsen til babyen stemte overens... Dersom magemålet øker kraftig de neste ukene, vil jeg få en "stor" baby... Så jeg er streng på dietten, og spiser lite sukkerholdig mat. Av brus går det i Pepsi Max. Regulerer blodsukkeret mitt med insulinsprøyter og krysser fingrene for at jeg får en "normal" baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå