Gå til innhold

Dumme lege, og dumme UVI!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på legekontoret pga jeg hadde symptomer på UVI. Min egen snille lege hadde ferie, så jeg måtte nøye meg med en annen; noe jeg selvfølgelig tenkte var greit nok ift en slik enkel diagnose. Prøven ga positivt utslag, og jeg regnet dermed med å få skrevet ut en resept. Men dette ble ikke tilfelle, da legen sa det var såpass lite utslag, at jeg heller kunne drikke mye væske og spise tranebær. Kunne ringe på mandag dersom det ble verre. Jeg har alltid trodd at man skulle behandle UVI raskest mulig når man er gravid, så jeg spurte om dette. Fikk da som svar at dette ikke var noen forskjell fra om man ikke var gravid. (???)

Våknet i morges av verdens verste UVI, tror aldri jeg har vært så nære å rett og slett tisse meg ut, som den turen til legevakt idag! *oppgitt*

Omsider fikk jeg komme inn, og snille legen der ga meg resept med en gang. Da han hørte hva som hadde skjedd på legekontoret på fredag, ble han nesten litt sint, og sa det var helt feil av legen. UVI hos gravide skal behandles raskest mulig (akkurat som jeg trodde), pga ikke bra for den lille.

Så til alle dere der ute som er plaget med UVI; bare krev å få behandling med en gang dersom dere har symptomer!

Dette var dagens litt irritable innlegg fra hormonell gravid med kjip UVI:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en lege... skulle ikke vært lov til å sende deg hjem igjenn uten resept!

Jeg trodde jeg hadde blærekatarr i vinter og legen sa at siden jeg hadde symptomene, så skrev hun ut resept - sa det ikke var noe poeng i å komme tilbake om to dager når testen ville slå ut positivt..hun regnet med at jeg bare hadde merket det tidlig. Også fikk jeg jo piller som ikke var farlig for babyen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...