phantomet Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Nå er vi igang.... Med forberedelsene til takmaling. Og det er visst litt jobb forbundet med dette.... Hele første etasjen skal tømmes. Dvs kjøkken, stue, bad/vaskerom og gang. Så skal kjøkken innredningen og 2 peiser dekkes med plast, alle vinduene skal også få "forheng" av plast som også dekker ovnene som er skrudd fast under, samt at alle dører skal tas av og åpningene med lister skal dekkes med plast. Deretter skal 25 spotter tas ned, før alle gulv skal heldekkes med papp.... Maleren kommer onsdag, så da bør vi være ferdig... (Samtidig er det handballcup, fotballcup og bursdag å delta på...) Det ser ut som om en kjapp tur til vestlandet-syden lar vente på seg.... Jeg har heldigvis herlige venner som har sagt ja til å huse en "hjemløs" familie i kjellerstuen sin noen dager...så phantomet får summet seg litt. Opprinnelig skulle phantom-mannen bo hos sine foreldre i nabohuset, men han vil visst heller campe i kjelleren hos venner sammen med oss andre....go figure... Junior skal til utredning for matallergi på torsdag, så vi kan ikke dra noe sted før det uansett.
phantomet Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. mai 2007 Nå er vi godt i gang med tømmingen av 1. etasje, og etter å ha gjort flere tunge løft har phantomet fått vondt i bekkenet... Ikke spesielt lurt. ,lSå nå har vi bedt om løfte hjelp fra en venn av familien...samme som mer enn gjerne huser oss i kjelleren. Dette er mye jobb!
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 uffameg! Misunner deg IKKE, kjære Phantomet.... Men tenk hvor fint det blir når det er ferdig ;-)))
Reveenka Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Lykke til med all sjauinga! Vi holder også på med flyttesjau om dagen - mormoren min har fått plass på sykehjemmet, og vi må flytte ut tingene hennes fra omsorgsboligen og kjøre dem ned på gården og sette dem på låven i påvente av at det skal bli et ledig rom til henne - nå har hun en akuttplass. Så får vi kjøre det hun trenger tilbake senere, når rommet er tildelt. Jeg er fritatt for de tunge løftene - noen må jo passe barn... c",) Takene blir sikkert flotte når de er ferdig malt - hva sier svigers i sakens anledning? Har de skjønt at det er dere som bestemmer dette, og ikke dem...?
phantomet Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2007 Visst blir det fint, Baby! *smiler* Antar at hele huset fremstår MYE luftigere og større med hvite fine tak....
phantomet Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2007 Det er nok hakket med lyst betont for o å flytte litt rundt på møbler, enn det er for dere Enka? Men selv jeg som trodde at vi ikke hadde mange ting opplever at det er nok å bære... Svigers har ikke sagt noe enda, for han er så selvopptatt at han ikke har oppdaget prosjektet enda... Isted kjørte de rett forbi garasjen som er stuet full av ting, og det eneste han hadde å si var selvfølgelig noe som han selv hadde i tankene... Men det blir garantert kommentert når han oppdager at her kjører vi igang uanett....Vi trenger slett ikke hans velsignelse for å gjøre fine ting i eget hjem!
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 blir sikkert fint =) men høres ut som et forferdelig arbeid å klargjøre. å svigers....tja,la han si det han vil.er da deres hjem,ikke hans. =)) ser for meg hvor lyst og fint det vil bli jeg ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå