Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 jeg bare lurer litt på...er alle her helt avholds? Jeg har valgt å legge meg på en linje der jeg er helt avholds med unntak av bursdager og store fester.. da tar jeg et halvt glass champagne dersom det også finnes jordbær. Men veldig mange har kommentert at de synes jeg er veldig flink som ikke drikker (da snakker de selvfølgelig om et glass vin eller en øl i ny og ne) Men jeg trodde det var vanlig med 0-grense... hva gjør dere?
mamma bing Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 synes det er en selvfølge å være helt avholds!
superbabe007 Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 100 % avholds her, både fra alkohol, nikotin og alle former for legemidler..
Line_78 Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Drikker ikke alkohol nå som jeg er gravid nei, og trodde ikke det var vanlig heller (men vet jo ikke :-) ) Mine venner og familie har i hvert fall bare gått ut fra som en selvfølge at jeg er avholds. Bortsett fra en litt rørete blivende oldemor som ville ha meg til å drikke vin og likør da vi var der på middag, og en kollega som mente at jeg måtte kose meg med vin nå som jeg kunne. (He he, han trodde at det var greit å drikke når man var gravid, men at man måtte være totalavholds når man ammet :-D )
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Husk at du må ta medisiner dersom du blir alvorlig syk superbabe007 men dobbelt sjekk alltid det du putter i deg. Babyen har heller ikke glede av at du ikke blir frisk
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 har ikke vært noe stor drikker eller stor røyker før jeg ble gravid så for meg faller det naturlig å ikke drikke eller røyke under svangersskapet.. jeg tenker som så at det er jo BARE 9 måneder av livet mitt, men HELE fosterutviklingen til barnet mitt det er snakk om så jeg synes det burde være lett å holde seg unna!=) men dette er jo et tema som er blitt mye diskutert her, noen mener at det ikke skader med et glass vin til maten mens andre mener det motsatte.. har heller ikke noe tro på at det skader med en nipp av vin en gang i blandt men for min egen del så trenger jeg ikke drikke vin bare for å bevise at dette KAN gå bra, unner babyen min ingenting vondt, så at den får i seg alkohol eller røyk er en vemmelig tanke synes jeg=/ har holdt meg til nå å skal fortsette med det=)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 drikker absolutt INGENTING når jeg er gravid. Er vel ikke flink for det, gjør jo det eneste riktige for babyen min:) Så mye forskning som det er idag, så blir jeg overgitt om noen nyter alkohol under graviditet!!
MissBenz Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 Drikker ikke når jeg er gravid, å synes det er forkastelig at noen gjør d...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 trodde det sa seg selv at me holdt oss vekke fra alkohol i svangerskapet....eg holde meg heilt vekke...å glede meg te den dagen little jentå enten slutte å ta bryst ellle kan ta flaska ein kveld så ska eg nyda et godt glsaa me kalde hvitvin:)
oktoberbarn Skrevet 19. mai 2007 #11 Skrevet 19. mai 2007 Totalt avholds!!!!!!!!!!! Er ikke snakk om noe annet når jeg går gravid og ammer!!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 19. mai 2007 #12 Skrevet 19. mai 2007 Drikker ikke noe alkohol, ikke en slurk en gang. nei man vet aldri hva som kan skje er ikke verdt det for min del!!!
Ioren Skrevet 19. mai 2007 #13 Skrevet 19. mai 2007 Jeg er avholds under graviditeten, men har funnet meg noen alkoholfrie hvitvin som jeg heller tar et glass av hvis andre skal drikke vin til met eller lignende. =) Også hadde svigermor kjøpt inn alkoholfri "champagne" (var vel egentlig pærecider i champagneflaske omtrent =P) til 17. mai, så da drakk jeg det sammen med jorbæra like godt som noe annet =) Men jeg må si, at det frister MYYYYE med en røyk når jeg er stressa... Har klart meg hittil da, ikke røyka siden uke 4, er nå i uke 20 så skal nok klare meg den halvdelen som er igjen, selv om det er vanskeligere det enn å holde seg unna alkohol... (for meg altså, vet jo ikke med dere =P)
@nne p@ l@nne Skrevet 19. mai 2007 #14 Skrevet 19. mai 2007 Jeg drikker ikke, men synes ikke det er skremmende det du gjør!! Kunne godt ha drukket et halvt glass i bursdager osv. hvis lysten hadde vært der. Men hver gang jeg har vært gravid har lysten på alkohol vært fulstendig borte!!
~chess~ Skrevet 19. mai 2007 #15 Skrevet 19. mai 2007 Jeg drikker ikke i det hele tatt når jeg er gravid. Har aldri vurdert det en gang. Men jeg drikker veldig sjelden ellers også, så det er ikke noe jeg savner.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 19. mai 2007 #16 Skrevet 19. mai 2007 Jeg er også 100% avholds fra alkohol, og det ville ikke falle meg inn og ta verken et glass vin eller en lettøl engang. Men jeg må innrømme at det ble et par-tre fester/julebord i jula før jeg visste jeg var gravid
Dragemor Skrevet 19. mai 2007 #17 Skrevet 19. mai 2007 Drikker ikke noe som inneholder alkohol nei... Det er jo bare 9 månder tenker jeg... ;o)
snartgift.no Skrevet 19. mai 2007 #18 Skrevet 19. mai 2007 Det ville ikke falt meg inn å smake alkohol under svangerskapet... For meg er det helt unormalt at noen gjør det.
ana baroma Skrevet 19. mai 2007 #19 Skrevet 19. mai 2007 Drikker ingenting, og det er egentlig ganske deilig å aldri måtte forsvare at jeg velger å la være:) Tar et glass av og til ellers, men det er ikke spesielt ofte må jeg innrømme. Synes det er best å holde seg unna så lenge man har et lite liv i magen, ungen KAN jo få skader...
Rakri Skrevet 19. mai 2007 #20 Skrevet 19. mai 2007 Enig med dem som mener det er en selvfølge å unngå alkohol. Ville aldri tatt sjanse, og forskningen har ikke gitt noe svar på hvor mye som er trygt. Er utdannet spesialpedagog, og i litteraturen skrives det en del om dem som får barn med ulike skader - selv med små mengder. For eks kan det være snakk om små fysisiske handivcap eller lærevansker..... Det er da ikke de halve glassene verdt???? Så jeg ville iallefall tenkt meg om mange ganger. Opplever ikke at jeg er flink som unngår alkohol - det skulle da bare mangle. Mulig jeg oppleves krass nå, men jeg blir sjokkert over dem som tar denne sjansen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå