Gjest Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 ser det er flere som har opplevd det i disse tider.også her.men her var det så alvorlig at vi kunne mista vår pode..tenkte egentlig ikke å fortelle det,men gjør det,slik at andre kan være obs og fortelle mer i forkant av ungenes første fest.. vi sendte vår pode på den årlige 16 mai festen.her er det slik at nykonfirmantene får på den festen.den er den aller første.vi formante jo litt i forkant,men ikke sånn pekefinger greier.for vi mente og trodde at dette skjønte han.å vi ville vise at vi stolte på han.han ble levert kl 22.30.3 kvarter etterpå fikk ikke storesøss kontakt på mobilen.ikke rart tenkte vi.det er fest og morro.men,en stund senere ble vi ringt opp av vaktene og natteravn.måtte hente han.lå dritings på trappa.pappan og to til kjørte avgårde.å underveis ringte di å sa fra.fikk da beskjed om at sykebil var kommet til...kan si det slik..jeg satt her iskald og trodde at vi nok en gang mista en av våre.var på nippen da.han hadde fått påspandert drikke.å selv sier han at han ikke drakk mye.kan godt hende,for det lukta lite.vi lurer på om det var andre ting i den drikken,men har ingen bevis.han bare ramla om der han sto.å da di slo alarm var han nedkjølt,hadde dårlig puls og pusta lite.men ambulansefolka tvang han til å puste.man blir jo lat i kroppen vistnok.di ga han pleie,oksygen og sukkervann.sakte kom han seg,og di kjørte han hjem for observasjon.var for fult på sykehuset vårt.vill texas overalt. slik jeg forsto det på di i sykebilen så var det veldig alvorlig..vi kunne mista han...men heldigvis gikk det bra.men jeg sitter igjen med en samvittighet som er svart.jeg kunne nekta han å dra,kunne formant mer,kunne ditt og datt.jeg kunne fortalt mer i forkant.det at jeg deler dette med dere,er for at jeg vil dere skal fortelle hvor farlig det er å ta imot drikke av andre.man vet ikke hva som er i..fortell viktigheten med å si nei.mot til å si nei.det er ikke tøft å være død.min pode hadde ikke mot nok.det kunne kosta han livet.det første jeg tenkte etterpå var at jeg skulle sende med selv neste gang.men det tenker jeg ikke i dag.selv vil han ikke på fest mer.han ble redd da han skjønte hvor alvorlig det var.hva som skjedde.å hvor nært det hadde vært at det gikk galt.jeg håper han aldri glemmer og at han lærte.hadde ikke trodd han skulle komme i den situasjonen,men jeg kjefter ikke på han.tror han fikk straff nok.å skylda deler jeg på to.han og den som spanderte.han var forsvunnet da man prøvde nå han...skulle likt å analysert innholdet i flaska jeg...men fortell podene alvoret.bruk oss gjerne som eksempel.for her var det på nippen.en stund til,og vi vet ikke hvordan det hadde gått...å 17mai feira jeg alene med di tre minste.etter nattevåk var jeg den eneste som greide dra i toget.ble en fin dag for ungene,masse is og brus.men mamman satt å tørka tårer.aldri vært så redd før,og aldri så forbanna....men vi fikk beholde han,heldigvis.
♥Snulder Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Huff a meg! Nå synes jeg jammen at du har fått dosen din med bekyring!!! Men du har opplevd akkurat det vi andre er redd for når vi sender dem på fest. At de skal bli overstadig fulle og bli liggende døddrukne uten at noen skjønner hva som skjer. Heldigvis for dere og ham så var noen oppegående nok til å forstå og få ham til behandling!! Mulig han har lært ei god lekse nå.... aldri så gæli at det er godt for noe veit du! Klem!!!!
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 ja,dette er marerittet for alle tenåringsforeldre.disse "noen" oppegående,vell det krydde av natteravner og vakter...men alikavell gikk det en stund før di skjønte alvoret der han lå ved inngangsdøra... tror han lærte ja.han har bestandig vært den som jeg har stolt på ang slikt.men du vet,man skal være like tøff som andre.denne tøffheta holdt på å koste han livet.å tro meg,han har lært.ser redselen i øya når vi snakker om det.men vi får se da,om det blir glemt,eller om det sitter i.
Plutseliten :) Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Oioioi..dette var skremmende lesing og alle foreldres skrekk når ungdommene skal ut på fest. Så redde dere har måttet vært,og så godt at det gikk bra! Håper dere får lagt denne opplevelsen bak dere og at din sønn er en erfaring rikere, er desverre sånn at erfaringer må oppleves på godt og vondt.Håper dere får en avslappende helg, gi gutten din en ekstra klem... eller to
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 er glad det gikk bra ja,og satt å strøk på han den natta.tenkte på hvor nært det var.han var kvit som et laken..ambulansefolka sa han ikke var den eneste.jeg måtte trøste meg med det.nei,er ingen trøst.for slikt skal ikke skje noen.men en eller annen gang må alle igjennom slikt,eller lignende.å kua har selv vært kalv.i dag er jeg forbanna.mest lyst til å filleriste han...men,holder det inni meg..
Plutseliten :) Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Er desverre sånn at man må igjennom skremmende opplevelser, får virkelig håpe at dette var en dyrekjøpt lærdom for de andre som også var på festen.Åja, vi har også vært i den alderen og trodd vi var udødelige og mestret alt. Skjønner du er forbanna og har lyst å riste din fortvilelse inn i han, men holder med deg at du holder det inni deg. Han trenger mere å bli holdt rundt, er sikkert fortsatt redd.Ta dagene til hjelp,og la han få snakke om det om og om igjen.
Babyonboard ;-) Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Godt det gikk bra!! *klem* Tror han har lært noe, høres ihvertfall slik ut...
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 ja,dette ble en dyrebar lærdom.jeg har jo mine tanker om hvorfor.kan det ha med tapet av onkelungen å gjøre? at han helte i seg for å glemme?kan jo bare lure.men det tok bare 3 kvarter fra han ble kjørt til han var bevistløs.vi tror han kan ha blitt lurt i noe annet også.men som sagt,bare tror.har ingen beviser.vet jo noen har som hobby å skjenke konfirmanter til di ligger der.er et årlig femonem.men festkulturen er ikke som den var.vet flere fra hans klasse så det,og ble redde.håper bare di skjønte alvoret.jeg er sinna ja.satt her den natta å stålsatte meg til det som kom.var sikker på at vi mista han.pappan var der,heldigvis.å se han da han kom hjem...så hvit,så borte,og i den forfatninga.det håper jeg at jeg aldri mer opplever.å alle blikkene og tiskinga 17.mai...ja,jeg sa det som det var til di som spurte.er ingenting å legge skjul på.bedre at di får høre sannheta enn at det lages rykter.å at andre kan lære av dette.fortell i forkant,faren med alkohol og å smake av andre.man vet ikke hva man får...
Reveenka Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 For en fæl opplevelse! Godt at det gikk bra, men det var nok en lærepenge i tøffeste laget. Han vil helt sikkert være forsiktigere neste gang! Det er akkurat sånne ting jeg har begynt å grue meg litt for på forskudd......
Snuppetuppa Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Uff, hva kan man si, stakkars gutt, og enda mere stakkars mor!! Godt at det gikk bra i alle fall:-)) Det er akkurat sånne ting jeg er redd skal skje, jeg har innprentet poden gang på gang at hvis han noen gang er på fest og noen drikker til de ligger, så skal han ringe meg!! Jeg har lovet å ikke bli sur, men å komme for å hjelpe... Jeg har forklart alvorligheten med det, og tror at han skjønner det. MEN hvem ringer meg hvis det er min sønn som er død-drukket?? Jeg tror jeg må ta en prat med kompisene hans og slik at de også vet de kan ringe meg. Takk for at du deler din historie med oss, det gir oss andre en alvorlig vekker, som vi trenger. Det er tøft å være tenåringsforeldre har jeg funnet ut, og nå ser jeg da fram til å være tenårinsmor i de neste 20 årene, ugh.....
Karomamma Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Gurimalla, nå fikk jeg helt frysninger!! Kjære deg, attpåklatt, det er liksom ikke grenser for hva du skal få... Håper han skjønner hvor redde dere ble for ham og at det går bra nå!! Klem fra meg!
Superlis Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Kjære kjære du,sender deg gode klemmer..dette var fælt..kjenner jeg ble helt skjelven..har jo to i den alderen selv og kan bare tenke meg så grusomt det var,ingen kan vi jo føle oss trygg.......Nå må det være nok hjemme hos deg!!!!!! Stor stor klem
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 Kjenner jeg blir helt matt...... har ikke sett dette innlegget før......og det er kanskje like greit..... Det er tøft å stå midt oppi noe sånt....spesielt med det som man har friskt i minne.... Men, heldigvis, det gikk bra, gutten har lært, gjør det nok ikke igjen...... Og fint at du forteller oss, det vekker en litt det. Vi foreldre må ikke være naive og tro at sånt skjer alle andre, og ikke våre.......det har vi nemlig svært liten kontroll på, men vi kan gjøre alt som står i vår makt for å få de til å forstå rekkevidden av handlingene sine.....for tilliten må vi ikke fjerne..... Jeg er glad det endte godt tross alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå