Gå til innhold

Hvis mann vet når mann ble befruktet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kommer ikke barnet til den tiden da???

Er bare litt nysjerrig =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey*høygravid*
Skrevet

fordi vi vet jo ikke helt sikker.. man kn bli gravid rundt eggløsning også;) også er det vel noe med når egget fester seg osv?

Skrevet

Hm det er litt rart... men takk for svar =)

Flere som har en teori ????

Skrevet

Forrige gang jeg ble gravid, hadde vi bare sex èn dag (var et "uhell").

Jeg regnet meg frem til termin 17.januar, men fikk ul termin 28.januar..

Jenta kom 31.Januar:)

Grunnen til at det kan bli litt forskjell er at sædcellene kan jo leve i 4-5 dager, og ligge å vente til egget kommer.

Selvom man vet når man har eggløsning kan den være litt ustabil innimellom.

Men jeg fikk jo veldig stort sprik mellom terminene da, og synes det var litt rart, siden jeg visste at det var bare den dagen det skjedde (+4-5 dager)

Men har også hørt at egget kan ha en salgs "hvileperiode" før det begynner å utvikle et foster...

Skrevet

Jeg blir aldri enig med ul-terminen, uansett hva de sier. Jeg fikk et sprik på 15 dager jeg, min termin var igår og ul-termin er 2.juni.

Har jo fått beskjed om det at spira kan ligge litt 'på vent' før noe skjer, osv... Men da skal det ikke gå an at testene mine ble positive da de ble det. Da slo de ut 2 uker for tidlig, og da vil det si da at de ble positive da jeg jeg bare hadde eggløsning. Pussi greier det der, men jeg gir meg ikke.:P

Sambo himler med øynene hver gang jeg sier det der, men jeg tenker jo litt på det da, at de evt. ikke sier jeg er på overtid før jeg er 1mnd. over mens-termin, og det synes jeg ikke noe om da..

Har flere venninner som nesten har mistet ungene sine, pga komplikasjoner, så det er nok derfor jeg er litt skeptisk da. Selv om jeg tror at ungen kommer når hun er klar..:)

Men nå tror de jo jeg muligens får en stor unge, og jordmødrene mine tror at min termin antagelig stemmer mest alikevell. Og sier at de ikke vil at jeg skal gå for lenge over, slik at ikke ungen blir for stor. Litt greit å få høre dette da, men det er jo ikke sikkert at legene på sykehuset er like enige da...

Skrevet

Jeg er gift med en dame, så det er heeeeelt sikkert at jeg vet nøyaktig når befruktingen skjedde. Denne gangen har jeg mestermin 5. juni, og UL termin 6. Forrige gang hadde jeg to dager i mellom disse to termindagene. Men hun kom ikke før tolv dager over UL termin (fjorten dager over menstermin). Det er jo litt merkelig, da vi VET når spermen ble inseminert, men det har vel noe med barnets vekstmønster, og mors modning å gjøre da antagelig. Ikke vet jeg..??

Skrevet

Som jordmor på ultralyd sa: Man kan sammenlikne en befruktning med å putte et frø i jorda. Blomstene/plantene vokser ikke like fort, og vil alltid spire med noen dagers mellomrom...

Skrevet

Åh, såppas. Hehe.. men litt 'greit' høre det da, at det går an at det skjer selv om man VET datoen. Men uansett, jeg greier ikke å roe meg ned:p

Jeg skulle kanskje gitt meg om det ikke hadde vært for at graviditetstestene mine slo ut når de gjorde. Bare fordi jeg vet det, så er jeg liksom så skrååsikker. hehe..:P Men ungen kommer nok ikke ut før leenge enda tenker jeg, på trass. ;)

Skrevet

Ja for det skjedde her oxo. vi hadde sex 3-4 dager før eggeløsning.. trodde mannen's sæd levde så lenge å da 4 uker etter det testet jeg possitiv.... men min mens termin var 13 å sykehusets er 20mai.... skjønner ikke helt men men.... det er jo snakk om en uke... kunne ikke hatt poss test etter bare 3 uker eller fosteret var bare 1 uke.... å hvorfor går mange 18 dager over tiden nå babyen kommer når den er klar..... hihi mange spm på en gang =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...