Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Jeg er hekta på brus. Vanskelig å si om det er en pica eller en uvane :/ Men jeg drikker bare lightbrus, er det fortsatt like dårlig for babyen i magen da?
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Hehe... Tror de fleste har noen syndere ;-) Selv bøttet jeg nedpå sjokomelk i flere mnd, men nå har det heldigvis gått over! Men jeg ville nok heller drukket sukkerbrus enn light brus egentlig, vi vet for lite om stoffene i light produkter og hvilke virkning de kan ha på fostere og små barn. Ikke at jeg tror det er så ille da. Pica er forresten betegnelse på når man har en unaturlig stor lyst til å innta føde eller væske som ikke er normal mat/drikke, f.eks murpuss, benisn el.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Hadde heller drukket med sukker. De stoffene i sukkererstatningene er stoffer som kan påvirke barnets utvikling. Barn er jo anbefalt å ligge unna sukkerfrie produkter med sukkererstatninger til de er 3. Dessuten legger man på seg av sukkerfri produkter også. Kroppen lures til å produsere isulin i for store mengder, og dette legger seg på magen siden den ikke får gjort jobben sin. Så med mindre jeg spiser noe med sukker i, så holder jeg meg til brus med ekte sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå