Happy H Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Kortid skal dåkke med kaffe-gjester være i kirken? Vi booket kirken til kl15, men lurer på om eg skal flytte det til kl14 istede. E jo litt kjipt for kaffegjestene å komme kjempe seint. tar jo litt tid m fotografering og middag. Kor lenge vara d i kirken egentlig?
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 vi skal være i kirka kl 13. Rekner med ca 45 minutter der. Så skal vi til fotograf kl 14. Der rekner vi en time. Middagen begynner 15.30, og kaffi gjestene kommer kl 18.
Frøken Bollerund Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Vi skal i kirken kl. 14. 1/2 time til 45 min sa de til meg. Så skal vi ta noen bilder utenfor med de vi ønsker (fotografen kommer i kirken også!), før vi drar en plass og tar bilder bare oss. Rekner med å få middagen i gang til senest kl 17. Kaffegjestene er bedd til kl. 20. Har fått høre at det ikke blir noen god tid, så satser på å evt spare noen taler til kaffegjestene kommer også (om det blir mange?)... Kanskje kjedelig å ha kaffegjester for sent ja?
Joikaboll@ Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Gifter oss 15.30 Aner ikke når vi skal be kaffegjestene, veit bare at det vil komme til å bli altfor seint. Men det er heldigvis ikke så mange av dem og dem bor 5 minutters gange fra lokalet.
*_A_* Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Vielse kl 12.30 Som de andre sier ca 45 min. Litt fotografering utenfor kirka, og deretter av bare oss et annet sted. Middag starter mellom 16.00 og 16.30... og kaffegjestene kommer kl. 20.00. De får velkomstdrink og mingler litt, og kaffe+kake serveres ca 20.30. Må bare si at det er ca 1 time å kjøre mellom kirke og festlokalet, så derfor har vi litt lang tid mellom vielse og middag. Det er lurt å sette av noen timer til middagen, i hvert fall hvis du vet at det blir en del taler og sanger. Det er ikke koselig om kaffegjestene må stå og vente på at middagen skal bli ferdig!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Vi gifter oss kl 15.00, og for at det ikke skal bli så seint har vi fotografering før. Den er kl 13.00. Middag kl 16.30 og kaffe kl 20.00. Er veldig opptatt av at vi skal være ferdig ommøbler etter middagen FØR kaffegjestene kommer. De er også like viktige gjester, og skal slippe å stå å vente. Har avtale med toastmaster at noen taler utsettes hvis det ikke blir tid. For kl 19.30 skal vi reise oss fra bordet slik at det kan gjøres om og vi skal stå i døra å ønske kaffegjestene velkommen. Tiden i kriken som min søster brukte var 30 min. Da var det 2 salmer, to solo innslag pluss det vanlige. Enkel vielse uten påsetting av ringer, eller gjentaking av det presten sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå