Gå til innhold

farskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen her inne...!

Jeg skrev opp faren til min sønn slutten av januar,saken er enda ikke ferdig.. jeg ringer stadig til nav for å høre hva som har skjedd,men man får jo ikke så mange svar der.

Men jeg fikk et brev her en dag om at han fikk en uke på seg å gå opp å ta test eller så gikk d til domstolen og at han ville bli hentet av politie. (han har fått et brev som han fikk tre uker på seg men han tok selvfølgelig ikke den testen).

jeg tror selv at han bare kommer til å drite i detta brevet også da men,og d går jeg å tenker på hver dag,for jeg har bare lyst å bli ferdig med d.. jeg ringte til han en dag og spurte hvorfor han ikke bare kunne gå opp å ta den testen,men da fik jeg til svar at jeg måtte snakke med nav.. vet ikke hvorfor han sa d..d kan jo ikke svare meg på hvorfor han ikke har tatt den testen..han har jo selv sagt til nav at han ville ta testen,så da skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kunne ha tatt den med en gang han fikk d brevet..

blir litt rotete dette her,men jeg må bare få skrevet alt jeg går å tenker nå.. jeg får ikke sove om netten og går å tenker på detta vær dag,så kanskje d hadde vært lurt å gå til en pykolog å få pratet ut.,men vet jo heller ikke om d hjelper..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har selv akkurat fått svar på DNA-test, og det tar faktisk J****** lang tid. Tok testen i februar en gang, og fikk svar nå i begynnelsen av mai, så regner med at du har enda litt venting foran deg. Om han ikke møter opp og tar testen så går det jo som du sier videre til domstolen. Veldig dumt av han da...for det er jo ikke sånn at han slipper unna liksom...

Skrevet

har hørt at d kan ta mange år før d blir ferdig,d er vel ikke de sakene domstolen og politi priotere

Skrevet

Han kommer ikke unna den testen,men det kan fremdeles ta tid.Fra min sønn ble født tok det 10 mnd..Glem den gutten,han er ikke verdt mange tankene.Hvis du likevel vet han er faren,vil neppe testen forandre så mye,annet enn at du har et bevis i skuffen..Skriv ned tankene dine,det hjelper deg å sortere ut følelsene dine,og vil på sikt gjøre deg klokere. Du er i en tøff situasjon,desverre vært der jeg også..Noen år siden,og idag er jeg lykkelig med ny mann som tar seg av sønnen min som at det skulle være hans egen.Spør helsesøster om hun vet om noen fler som deler din situasjon,kanskje hun kan sette deg i forbindelse med noen som faktisk skjønner og vet hva du gjennomgår. Lykke til!

Skrevet

Ja det er nok sant som du sier at det kan ta lang tid dersom de ikke skriver på papirene etter testen. Skjønner ikke helt poenget med å dra ut, fordi den testen er jo så nærme 100 % sikker som det er mulig å komme. 99,99999 sto det på min. Men jeg har heldigvis ikke problemer med at han ikke skriver under da. Noen mannfolk er jo bare dumme...hehe...ville seg selv så vondt! De må jo betale en hel masse for den testen om de ikke vil skrive under etter den er tatt.

Skrevet

jeg prøver å tenke på noe annet med d er ikke så lett. så spesielt mye når jeg høre andre si at skal de skal til pappa og heim til pappa og videre og videre

Skrevet

må de betale etter testen er tatt,men du birdag da eller?

Skrevet

Leste et sted (og mener hun på NAV sa det også) at de må betale for DNA-testen selv om de ikke skriver under papirene etter at testen er tatt og vist at han er faren. Husker ikke summen,men har lest det et sted. Bidrag må de jo da betale i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...