Gå til innhold

Brystreduksjonsoperasjon og amming!


Priya

Anbefalte innlegg

Har tatt brystreduksjonsopr.og nå lurer jeg på hvordan det vil påvirke ammingen.

Noen sier at hvis brystvorten er flyttet på vil det ikke være mulig å amme, mens andre sier det ikke skal ha noe å si. Er i uke 37 og det har væsket fra brystene ved et par tilfeller.

Er det noen i samme "båt", eller noen andre med kunnskap om dette så er jeg veldig takknemlig for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har to venninner i samme situasjon. Begge har flyttet brystvortene ifb med reduksjonen.

Begge er gravide nå, og begge har et barn fra tidligere.

I første runde ammet den ene uten problemer mens den andre ble frarådet til å amme da jordmor ikke trodde det kom til å gå.

Når andremann kommer ut nå, vil begge prøve å amme, da hun som ikke ammet sist også har som deg - lekkasje fra brystene under svangerskapet:)

Noen får det til, andre får det ikke til...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg anbefaler deg å forsøke å amme - dersom du ønsker dette! Noen som har utført brystreduksjon får det til, noen må jobbe andre ikke - det er vanskelig å si på forhånd. Det kommer an på om melkegangene ble skadet under operasjonen, men de siste årene har kirurgene blitt flinkere til å bevare melkegangene slik at det ikke nødvendigvis får så store konsekvenser for ammingen. Mange som har utført brystreduksjon får til ammingen, noen både ammer og gir morsmelkserstatning, andre går rett på erstatning. Noen synes det blir for slitsomt å både amme og gi erstatning. Gjør det som føles naturlig for deg, og ikke tenk på at du er mislykket dersom det ikke skulle gå!

Ønsker deg lykke til - og dersom du ikke skulle få det til så husk at babyen blir like fin og flott på erstatning! Det er nærheten og kosen som er det viktigste til syvende og sist - og ikke minst; Pappaen kan jo også ta en mye større del av matingen når barnet mates på flaske :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...