Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Svigerfar var på besøk hos i går. Han er av den typen som vil gi hade klem og heia klem. Jeg er ikke vant til fra våres familie at de eldre mannfolkan absolutt skal klemme. Men har akspeptert at svigerfar er sånn klemmeperson. Men i går når han sku gi meg hadeklem ga han meg hadekyss i stedet på kinnet!!!!!! Der gikk grensa!!. Og nå greier jeg ikke og tenke på noe annet enn hvor utrolig ubehagelig det var. Jeg syntes han tråkket over intimgrensa mi. Og jeg vil IKKE klemme han i fremtiden. Er det normalt av meg og reagere sånn eller er det normalt og gi kyss på kinnet til svigerdatra? Eller er det bare fordi jeg ikke er vant med klemming og sånt fra faren min og/eller andre "eldre" mannfolk?
(Muskat) Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Uffda, det er ikke noe særlig når noen kommer over imtimsfæren. Jeg er en slik som gjerne gir klemmer til noen, mens andre klarer jeg ikke å klemme i det hele tatt. Er rart med det... hva om å spørre andre kvinner i familien til din svigerfar om han kysser på de? Hvis ikke, kan du jo bare si fra på en fin måte at du ikke liker å bli klemt eller kysset. Det kan du jo si uansett forresten. Voksne mannen må da skjønne det!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Hmmm...jeg tror det kommer veldig an på hva slags forhold du har til svigerfaren din! Hadde blitt litt rart for meg også hvis pappan til sambo hadde kysset meg på kinnet nå... Kanskje det er vanlig i deres familie? Tror jeg hadde snakket med kjæresten om det:)
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Kan hende han ikke mente å gjøre det. Jeg holdt på å fortelle svigerfar at jeg elsket ham i telefonen. Har den vanen når jeg legger på med mannen min. Kan være han pleier å kysse noen andre på kinnet, når han sier hade og koplet feil da han skulle gi deg en klem.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Jeg tok det opp med kjæresten min etter det. Sa til han at svigerfar kysset meg. Og han ja så det på kinnet. Ubehagelig? Jeg greide ikke å svare pga jeg fortsatt var så paff. Reagerte sikkert ekstra pga høygravid og hormonell. Men så har jeg ikke orket og ta det opp i dag for han syntes det var vel ikke så big deal... Har ikke så spesielt godt forhold til svigerfar. Prøver og være grei det er alt, for svigerfar og jeg er så forskjellige personer. Han er en såpass eldre person med helt andre holdninger og verdier enn det jeg har. Og det med kvinnfolkene i familien vet jeg at de ikke hadde likt det heller. Men jeg synes det er så ubehagelig til neste gang, han vil sikkert gi meg en klem men er livredd for at han skal kysse meg på kinnet igjen. Skal man bare si ifra før?? Hei greit du gir meg klem men ingen kyssing!??
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Får håpe inderlig det! Men er det noen andre som hadde syntes det var ubehagelig og bli kysset på kinnet av svigerfaren??
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde nok syntes det ville vært litt rart..men ikke for det, svigerfar er skikkelig go' han:) Tror det bare blir litt rart..
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Jeg tror jeg ville forklart han at det er trivelig at de er så komfortabel med intimitet og slikt men at du synes det er litt ubehagelig i og med at du ikke er vant til det, så om han kanskje i framtiden kan heller gi en klapp på skuldra eller noe annet når han sier hadet, de fleste mennesker vil respektere ett slikt ønske
Hattifnatt Skrevet 18. mai 2007 #10 Skrevet 18. mai 2007 Tror ikke jeg hadde likt det, jeg heller. Er ikke noen "ta-på" person og er ikke vant til masse klemming og kyssing fra min familie. Litt rart at han plutselig har begynt med det nå, da. Hvis han gjør det en gang til, så ville jeg sagt fra. Uansett om dette er en vane i hans familie, bør han respektere at ikke alle synes det er kos.
minime<3 in belly Skrevet 19. mai 2007 #11 Skrevet 19. mai 2007 Kan hende han gjorde det fordi du er gravid.... Enkelte menn blir litt spesielt emosjonelle rundt gravide, også eldre menn, og da tenker jeg spesielt på besteforeldre. Er dette første barnebarnet??? Jeg hadde i hvertfall vært helt tullerusk om sønnen min skal bli pappa og hadde vel kanskje gitt svigerdatteren min et kyss på kinnet. Men det finns mange måter å gjøre det på. Hvis du følte det var feil så syns jeg du skal trekke deg tilbake ved neste anledning og si du syns det var noe ubehagelig... Svigerfaren min har ikke kysset meg på kinnet men han klemmer meg og tar meg ofte på magen.... Jeg merker at han gleder seg masse til å få ennå et barnebarn. Men alle er ulike og har ulike grenser for hva som kan aksepterers og hva som ikke kan det. Lykke til!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 19. mai 2007 #12 Skrevet 19. mai 2007 Heisann! Forstår at du syntes at d kanskje var litt ubehagelig, trur at eg hadde følt litt av d samme selv hvis eg hadde hatt en slik svigerfar. Men eg hadde nok ikke sagt i fra, hadde bare prøvd å trekke/snu meg litt diskre andre veien neste gang. Trur ikke at svigerfaren din tenkte så mye over d. Virke som svigerfaren din bare har blitt litt tullerusk siden han skal bli bestefar, og at d kanskje påvirket han til å kysse deg på kinnet, i rein glede. Synes egentli at d var litt små nusseli av han, selvom han tråkket på en grense. Merker at min egen far er blitt litt sånn tullerusk no når eg e gravid, d ble han når søstra mi også ble gravid. Han synes alt me magen og likje tøtta som ligg i den e spennanes, og behandle meg som den prinsessa. Kommer fra en litt sånn *klemmefamilie*, men etter eg blei gravid, så bruke han pappa å gi meg en suss på kinnet istedefor en klem av og til. Kanskje d e et slags *mannesyndrom*
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #13 Skrevet 19. mai 2007 Takk for alle fine svar. Det hjalp og skrive hit og fåd råd og synspunkter fra andre kvinnfolk. Tok det opp igjen med typen i går, han sa at det var normalt fra faren hannes sin side og kysse folk sånn. Han syntes ikke det var noe big deal men han var enig at det ikke er noe behagelig. Men greide og forklare han at jeg ikke syntes noe om kyssing på kinnet. Så nå vet han det og han vet og at jeg kommer til og reagere hvis faren hannes gjør det engang til. Så det blir lettere for meg og takle det neste gang det er noe adjøgreier.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #14 Skrevet 19. mai 2007 "Livredd for at han skal kysse meg på kinnet igjen". Gode gud, er dette en problemstilling. Med mindre svigerfaren din er en pervo av et eller annet slag, vil jeg påstå at det er du som er sensitiv, ja. I min familie er vi vant til fysik kontak, jeg synes de som ikke er det virker kalde. Nordmenn er noen rare, stive greier... Og jeg er nordmann selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå