Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Hårbørste og sjampo Tannbørste og pasta En stor skjorte eller t-skjorte Amme bh Et par romslige truser der det er plass til solide bind En vid og god bukse eller skjorts (mange svetter mye etter fødselen) Sandaler eller litt løse innesko Penger til å ringe for eller telekort Fuktighetskrem til ansikt og kropp (luften er tørr og varm på sykehus) Klær som babyen kan reise hjem i, alt ettersom tid på året. En liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske. Enten tanker som minner eller spørsmål til personalet. Noen steder må du etterhvert også ha med bind til deg selv til når du er på barsel. Hør med fødestedet ditt.
Marolla Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Her er min liste: 3 par sokker Truser, men hvor mange har jeg ikke bestemt meg for 3-4 store t-skjorter En god genser Morgenkåpe. (Fikk en av svigermor, så tør ikke annet enn å ta den med) 2-3 joggebukser. (I tilfelle jeg blør igjennom) Hjemreiseklær til meg og baby Ammebher Stort Håndkle. (De på sykehuset skal visst være litt små) Tøfler Pysj Ammeinnlegg Toalettsaker Har ikke alt klart for meg hva jeg trenger, men skal iallefall ha: Lypsyl Tannkost og tannkrem krem til eventuelle såre sting Hårbørste Noen store bind Shampo og dusjsåpe Hudkrem Elektriske duppetitter: Mobil lader Kamera + lader 1 ekstra film til kamera Fotoapparat Mp3 spiller Cd å høre på under fødsel. Ellers: Noe å lese på Helsekortet Notatblokk og penn Til pappaen: Rent skift å reise hjem i (Sokker, truse, bukse, genser) Shorts. (Kan hende jeg tvinger han til å være med i dusjen)
SOMMER :) Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Hvis man risikerer å dele dusj med flere anbefaler jeg å ta med seg badesko/slippers...
(Muskat) Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde med t-skjortene til mannen min sist. Var noe pes! Mye bedre med ammegensere/t-skjorter eller tunikaer/skjorter: Lettere å amme og man føler seg litt "fjongere"... Ellers: badekåpe. Et must! Tar bare med meg en truse jeg. Synes de engangstrusene på barsel var helt ypperlige når man allikevel blør og blør og blør... Bare et par sokker også. Er så varmt og godt på sykehusene at jeg stort sett går barbeint i sandaler. Phu. Merker det nærmer seg med stormskritt nå, siden jeg plutselig hukser disse tingene igjen! 4 dager igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå