Gå til innhold

Ondskapsfulle mot sine egne foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei veninne som har behandlet sine egne foreldre som noe drit i flere måneder. Hun ser ikke at hun er urettferdig, beskylder sin mor for å være ansvarlig for at hun ikke har opplevd ting i sine yngre dager. Sannheten er at hun fikk unge veldig ung som har vært en årsak til at hun ikke har kunnet reise rundt om kring i landet slik hun ønsket. Foreldrene hennes har det veldig tøft om dagen og, jeg er virkelig bekymret for dem. Aner ikke hva jeg skal gjøre så veninna mi ser galskapen i sin oppførsel. Den nye typen hennes er en årsak til hennes oppførsel. Syns det er skam at ei på nesten 30 ikke ser at hun skader sine egne på grunn av noe tull og en mann hun har kjent i underkant av 2år. Hater meg selv som bare ser på elendigheten, ikke kan gjøre noe for å stoppe dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er foreldrene som det er noe galt med? Og at datteren ikke forteller DEG om det fordi hun er lojal mot sine foreldre? Har selv konflikt med mine foreldre som vil at jeg skal stille opp i hytt og gevær. Jeg har i alle år latt dem bestemme for mye over meg og mitt liv, dessverre. Nå hater de min mann fordi han kom og "stjal" meg fra dem. Men sannheten er at jeg endelig klarte å bryte meg selv fri fra dem. Og det var ikke populært. Det er helt sikkert mye som du som venninne ikke vet om. Du vet sikkert bare en brøkdel....

Derfor gjør du rett i å ikke gjøre noe fra eller til. La venninna de ordne opp i forholdet til sine foreldre selv. Det at andre blander seg inn, kan gjøre alt MYE verre. De som har noe med dette å gjøre er kun dem selv. Men du kan foreslå venninna di å be om bistand fra profesjonelle folk, som f.eks familievernkontor.

Skrevet

Kanskje moren hennes virkelig er ansvarlig for at din venninne ikke har fått reist omkring? Kanskje hun har psyket henne ned for alt du vet, fordi moren har vært egoistisk og redd for at datter og barnebarn ikke skulle være i nærheten og tilgjengelig for dem hele tiden? Det at man får barn tidlig trenger ikke være til hinder for noe som helst!

Skrevet

Da skjønner jeg ikke hvorfor hun ventet til hun fikk seg en type før hun endelig bestemte seg for å kvitte seg med foreldrene, tror ikke at moren har skyld i noe annet enn at hun har villet beskytte sitt barn og barnebarn. Irriterer meg at hun bruker en mann for å kvitte seg med mennesker som har gitt henne livet.Hun som var såååå god og elskverdig at hun ikke våkner og gjør tilværelsen enklere. Jeg kan ikke svare for deg men, min veninde har IKKE rett i sin påstand om at mora har ødelagt henne, mora vil bare sitt barns beste, dessuten om det var riktig at jeg ikke skulle vite alt så rettferdigjør det ikke at vedkommende bruker barna mot besteforeldrene, og at hun gjemmer seg bak en mann de ikke kjenner ordentlig, det er så simpelt at jeg føler hjertet brister:(

HI

Skrevet

Kanskje det at hun møtte mannen i sitt liv, har hjulpet henne til å bryte fri fra foreldrene sine. Kanskje det er derfor hun har blitt slik etter at hun møtte han. At han kan hjelpe henne til å se hele situasjonen annerledes. Hva vet du om hvordan disse foreldrene hennes er mot han?

Det at hun, som du sier, bruker barna mot sine foreldre. På hvilken måte da? Kanskje hun føler seg nødt til å skåne sine barn mot besteforeldrene. Her i gården får eldstemann høre besteforeldre si stygge ting om meg og oss. Kanskje det er slik disse besteforeldrene også holder på. Det er ikke sunt for et barn, da bør de heller skånes fra å treffe dem.

Noen besteforeldre tror de vet alt og kan alt bedre enn barnas egne foreldre, og kan ikke la være å blande seg opp i alt. Venninna di kan sikkert fint beskytte sine barn selv, uten hjelp fra sin mor.Som regel er det faktisk foreldrene som vet best.

Det at man er blitt gitt livet av sine foreldre, betyr ikke at man skal finne seg i all slags oppførsel fra dem!! Man har ikke bedt om å bli født! Slike utsagn som det du kommer med der, gjør meg provosert!

Synes synd i dein venninne som ikke har noen rundt seg, som vil støtte henne i å leve sitt eget liv. Det er faktisk hennes liv. Og moren hennes har helt sikkert hatt mer enn en finger med i spillet, for at hun ikke har fått gjort som hun ønsket i sitt liv. Tro meg, egoistiske foreldre kan være meget manipulerende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...