Bambi på slankern Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 når jeg er ferdig med permisjonen min så skal jeg begynne i turnus igjen... er borte i min 1 døgn i slengen.. Hadde egentlig tenkt og ha 100 % permisjon, men nå viser d seg at da må jeg jobbe igjen etter noen og 30 uker... hadde lyst og amme lengst mulig jeg, men 30 uker er jo ikke lene i det hele tatt.... Har sendt inn søknad om 80 % permisjon nå, da får jeg være hjemme litt lenger, med mindre penger... Men hvordan løste dere dette????
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Jeg antar du mener løste ifht amming og være vekk 1 døgn av gangen - ikke hvordan løse det ifht mindre lønn pr måned? Ifht amming og 1 døgn vekk, du må jo vente å se hvordan babyen din tar amming, kanskje gir den seg naturlig før det. Jeg ammet min førstemann frem til han var 22 mnd. Det blir jo naturlig mindre amming etterhvert. Før "jeg stengte krana for godt" ammet jeg ca 4 ganger i døgnet - og hvis du forsøker å komme ned på det nivået når du begynner med døgnarbeid, kan du kanskje klare å strekke 2 av gangene slik at du ammer rett før du reiser og rett etter at du kommer hjem. De 2 gangene somer igjen har du kanskje mulighet til å pumpe deg? Pumpingen vil være viktig for å opprettholde melkeproduksjonen, men om du gir det til ungen eller ei er jo opp til kjølemuligheter etc på jobb.
Bambi på slankern Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2007 stemmer... tenkte på problemet med ammingen..... takk for svar...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Jobber selv i turnus, har hatt to ammebarn hele tiden som jeg har ammmet i et år etter endt fødselsperm. Gått i full stilling hele tiden, men fikk arb. giver til å tilrettelegge jobb de første fire mnd: gikk kun dagvakter, og ammingen ble dermed mulig å gjennomføre uten melkespreng og barn som ikke fikk morsmelk pga mors arbeid. Gikk da litt ned i lønn, men arbeidet i full stilling hele tiden. Dette var aldri gjort ved min jobb før, men en annen som kom tilbake i jobb fikk overta denne ordningen da hun kom tilbake e. perm - og slik har det fortsatt med stor suksse. kanskje du kan høre med din jobb om de kan tilrettelegge for deg? Om det er et alternativ å få strukket den regelmessige ammingen noen måneder da, uten bruk av brystpumpe. I min jobb er det uansett så travelt at jeg aldri kunnet satt meg ned og brystpumpet på vakt, men kanskje er det mulig hos deg. Du har også krav på permisjon etter barnefødsel, arb. giver kan ikke nekte deg dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå