Gå til innhold

Vann fra springen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere sier at man kan gi vann fra springen etter ca 4 måneders alder, og ikke koke flasker. Mulig jeg spør dumt nå, men det betyr vel ikke at jeg kan blande mme uten å koke vannet først? Man skal vel helst ikke gi lunkent vann fra springen til barn?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min hs sa at det er greit å gi vann fra springen etter 3-4 mnd alder, men at om sommeren er det best å koke uansett når de er under året da det er lettere for bakterier å gro

Skrevet

Når man snakker om vann fra springen er det kaldt vann det er snakk om. Varmt vann har ligget i rørene og skal helst ikke gis til barn eller brukes i matlaging.

Skrevet

Man skal ikke drikke lunkent vann fra springen pga faren for bakterier. Ikke varmt vann fra springen heller...

Skrevet

Varmtvannstanker er forresten klekkeleire for f.eks salmonellautbrudd, mens det kalde vannet kommer direkte utenfra - altså mindre risiko :)

Skrevet

voksne skal heller ikke drikke lunkent eller varmt vann fra springen, så da bør man ikke gi det til barnet heller. Kaldt vann går bra, ha det litt i micro for å varme det opp, eventuelt sett på varmevannet og lag vannbad i vaksken og varm opp det kalde vannet;)

Skrevet

Kaldt vann fra springen til å drikke er greit! Varmt vann til f.eks lage mme er IKKE greit, det må kokes!

Skrevet

Flotters, takk skal dere ha :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...