Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Ser flere sier at man kan gi vann fra springen etter ca 4 måneders alder, og ikke koke flasker. Mulig jeg spør dumt nå, men det betyr vel ikke at jeg kan blande mme uten å koke vannet først? Man skal vel helst ikke gi lunkent vann fra springen til barn? Noen som vet?
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 min hs sa at det er greit å gi vann fra springen etter 3-4 mnd alder, men at om sommeren er det best å koke uansett når de er under året da det er lettere for bakterier å gro
selfangerkjerringa Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Når man snakker om vann fra springen er det kaldt vann det er snakk om. Varmt vann har ligget i rørene og skal helst ikke gis til barn eller brukes i matlaging.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Man skal ikke drikke lunkent vann fra springen pga faren for bakterier. Ikke varmt vann fra springen heller...
selfangerkjerringa Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Varmtvannstanker er forresten klekkeleire for f.eks salmonellautbrudd, mens det kalde vannet kommer direkte utenfra - altså mindre risiko
snartmammapåny Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 voksne skal heller ikke drikke lunkent eller varmt vann fra springen, så da bør man ikke gi det til barnet heller. Kaldt vann går bra, ha det litt i micro for å varme det opp, eventuelt sett på varmevannet og lag vannbad i vaksken og varm opp det kalde vannet;)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Kaldt vann fra springen til å drikke er greit! Varmt vann til f.eks lage mme er IKKE greit, det må kokes!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2007 Flotters, takk skal dere ha :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå