Gå til innhold

Farlig ammetåke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen skulle jeg prøve å pumpe litt, for å lette litt på trykket. Litt seinere fikk jeg den gode ideen å sterilisere pumpa etter bruk, slik at den var klar til bruk neste gang. Jeg bruker jo ikke denne pumpa så ofte, og driver derfor å koker delene.

Selvfølgelig våknet Vilborg rett etter at jeg hadde satt på plata. Hun var sulten og jeg satte meg ned for å amme. Husker at jeg lurte litt på om jeg hadde satt på plata eller ikke, men konkluderte med at jeg ikke kunne ha gjort det, for jeg hørte jo ikke noen kokelyder fra kjøkkenet...

Nå har jeg en pumpe som er delvis smeltet - men det ser ut som om det går an å bruke den...

Lærdommen er selvfølgelig: Ikke la kokeplatene stå på hvis du går ut av kjøkkenet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, det er skumle greier med ammetåke. Bra det gikk greit og at du fikk reddet pumpen. Kan jo være grei å ha til en annen gang.

Jeg har ikke hatt så skumle opplevelser enda. Sto og fønet håret forrige helg og skjønte ikke hvorfor det tok såå lang tid før det ble tørt.Så oppdaget jeg at jeg hadde glemt å skylle ut balsamen av håret...Hurra for ammetåke. Ble skikkelig fin på håret den dagen, gitt.

Skrevet

Jeg gjorde noe lignede når Benedicte var ca 3 uker,Etter det så setter jeg alltid på en klokke på oven, som piper etter 5 minutter. Først når vannet skal koke, deretter når jeg har lagt oppi utstyret.

, Det kan anbefales, har ikke telling på hvor mange ganger jeg har "glemt" det, og blitt minnet på det av klokka....

Skrevet

Jeg har glemt plata ca tusen ganger, men har vært så heldig at pumpeutstyret og flaskene bare har blitt ekstra godt kokt! Dessverre er denne ammetåka særdeles smitsomt, så det hjelper ikke at gubben skal hjelpe meg å huske på at jeg har satt på plata, han glemmer like herlig som meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...