Gå til innhold

Tidlig U.L


Mumi 2

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om tidlig ultralyd blir tatt "innvendig" eller uten på magen? Skal til u.l om noen uker, da er jeg 7+4. Kan dette øke risikoen for spontan abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er innvendig :)

 

Er altfor tidlig til å se noe utenpå, men det øker ikke risikoen for abort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at det ikke er noen medisinske holdepunkter for at lydbølgene fra ultralyd undersøkelser kan være skadelig for deg eller barnet.Det øker heller ikke sjansen for spontanabort.Jeg skal til legen for første gang neste uke.Er i 7 uke nå(6+1).Er veldig spent,lurer på om jeg vil ha tidlig ultralyd....Vet ikke helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker å ta ultralyd i uke åtte. da kan mann se hjerte banke. Banker hjertet så har jeg lest ett sted at mann med 95% sjanse kommer seg gjennom graviditeten uten å miste..

er veldig nervøs for å abortere og tar i mot alt som kan roe meg litt ned..

 

Mange andre som skal ta ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er engstelig for å abortere og tror det vil hjelpe meg å få tatt en tidlig ul. Har ikke blitt henvist gjennom legen. Har bestilt time hos en gynekolog, må betale ca 500 før det, men er verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på ul 1. juni, pga 1 sa og 1 ma..

Ble henvist av legen min og jeg kunne bestemme selv når jeg ville, så 1. juni er jeg 8 + 1, og det føler jeg er passe for første ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til gravidtermin13januar: kan di se på en så tidlig ultralyd om alt er som d skal med fosteret? At ingenting er galt o.l?? Er så redd for d jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se om hjertet banker eller ikke, men man ser ikke om noe er galt før om mange uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i forrige uke og da var jeg 5+5 (medisinske årsaker) og da selvfølgelig innvendig. Men man ser jo ikke stort, kun sekken som da var 1,9 x 1,7 cm og det lille embryoet som var 4,5 mm, og det er bare en liten sirkel. Legen kunne ikke berolige meg med at ting ville gå greit siden det er så tidlig, så jeg fikk bare vente å se, for det er jo ingen garantier. Skal på nu UL i morgen bare for å se om embryoet har vokst, så det skal bli spennende. Men uansett hva som skjer, så må man jo bare si til seg selv at kroppen ryddet opp for så prøve igjen, eller så blir man jo smårar :-)

 

Ps! Det øker heller ikke sjansen for spontanabort heldigvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dær.jeg er eller trodde jeg var 7+3 i går da jeg var på ul. hadde forventet å se å høre hjerte men gjorde ikke det. ble kjempe bekymret. men det er ofte man ikke ser noe særlig mer enn fostersekk så tidlig. å spiren kan ha vært i dvale,hva enn det betyr!! men lege å jordmor sier det mest sannsynelig går bra.ska tebake om 8 dager. håpe virkelig alt er bra da å at jeg får se et lite hjerte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...