Gjest Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 AHHHH!! Tror jeg blir gal av slekt og venner.. Får spørsmål hver eneste dag :" Har du begynt å pakke bagen nå da?" Og når jeg svarer som jeg PLEIER å gjøre at det har jeg ikke, så blir de så rare og sier at :" Jammen kjære deg! Det er jo 21 dager igjen til terminen! Tenk om du skulle føde før!????!! Hva gjør du da?" Jo, det jeg gjør da. (Hvis vannet går eller riene starter) Da går jeg og pakker bagen min. Hvis det er sånn at jeg må reise med en gang, noe en sjelden gjør som førstegangs, så er det bare og ta med seg HELSEKORT, MOBIL, KAMERA og gubben... Har 20 minutter til sykehuset og er ikke verdens undergang om jeg ikke har med meg alt annet, så lenge jeg har min kjære og kamera. Jordmora har mast hver gang jeg har vært der siden uke 29 om at jeg MÅ snart pakke den.... Nå er jeg 37+2, og har enda ikke pakket den.. Kanskje på tide? Tja, ikke vet jeg. Bruker så mye av de klærne som jeg skal ha med, og legger man de i bagen for tidlig blir det lukt i de. Nei, mamma, pappa, svigers, JORDMOR, besteforeldre og venninner! PLIS slutt og mas om den bagen! Jeg pakker den når jeg føler for det!! Det var dagens frustrasjonsinnlegg fra meg
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Jeg trodde og jeg hadde god tid..... Baggen skulle jeg pakke når permisjonen startet. Men så bestemte gutten vår seg for å komme 5 uker før tiden. Vannet gikk plutselig og da var det ikke mye tid til å pakke noe som helst. Min kjære samboer skal iallefall aldri få den oppgaven igjen, for det eneste han klarte å raske med seg var noen stringtruser ( for det ville jeg jo få bruk for de neste ukene....) Ler godt av det nå Bor heller ikke så langt unna sykehuset, så jeg fikk heldigvis ordnet meg etter noen dager.
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Samboern vet jeg har ei liste i svangerskapsdagboka som han kan se på om det blir krise... Hehehe.. Dessuten har jeg forklart han om string osv rett etter fødsel.. Hehehe...
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Ha, ha:=) Jeg trodde min og visste det, men han ble litt vel forfjamset når ting begynte å skje.Dagen etterpå tok han med en 'festtopp' som jeg ikke har brukt siden ifjor sommer... Han er mer i ammetåken en meg!
Marolla Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har 17 dager igjen til termin, og har heller ikke pakket noe som helst. Har lovet mannen min å begynne i dag da. Men jeg har skrevet ei liste over hva som skal være med på føden, så mannen min klarer å pakke det som skal være med helt fint om vi plutselig skulle få det travelt. Så i dag skal jeg sørge for at kameraet og videoen er klare.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Hvorfor er det så viktig å ikke pakke bag ennå, da? Skjønner liksom ikke helt problemet :-)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Hehe...man pakker den når man føler for det!! Men som sagt kan det jo være lurt og gjøre det selv, mtp mannfolk er kanskje ikke like flinke å vite hva man trenger, å det kan jo skje FORT! Jeg pakka ¨våres bager i går....er jo ei stund igjen, men sist kom hun 3 uker før termin....så slipper jeg å tenke mer på det Menmen....
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 Tenk hva folk gidder å blande seg oppi... Forstår godt at du blir lei:-)) men- den bagen du...har du tenkt over hva du vil ha oppi den? Jeg har ikke pakket den ferdig jeg, og jeg går jo her og håper stadig at det jeg kjenner ikke bare er en ny runde med maserier, men for en tid siden fikk jeg kjøpt inn noen småsaker som jeg vil ha med meg: Engangstruser ( mener de sa på sykehuset at de ville vi skulle h slikt selv) amme-bh og ammeinnlegg, Laktulose...slet med diverse saker etter forrige fødsel. Og smokk (hm- må huske å koke den) da gutten vår kom til verden så hadde han et vanvittig sugebehov, så etter et døgn uten søvn og en gutt som kun ville sutte, så fikk vi endelig tak i smokk... Og så har jeg bevilget meg en ny deilig kosebukse fra H&M og ei deilig t-skjorte. Selve bagen får jeg vel alltids pakket og det gjør du også:-)) Men kjekt å ha fått i hus slike småting som en faktisk vil ha!
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Henikka! Det er ikke viktig og IKKE pakke den enda. Men jeg syns ikke det er noe vits å la klærne ligge i bagen i kanskje opptil 5 uker dersom jeg går 14 dager over terminen... Har ikke så mye klær som passer til meg nå, og hva er da vitsen med å pakke de ned når jeg alikevel må ta de ut igjen for og bruke de? Poenget mitt var at JEG bestemmer SELV når jeg skal pakke bagen, og det får andre rundt meg respektere.. Er andre ting her i verden som er mer viktig akkurat nå.. Feks resten av forbredelsene og vasking av barneting....
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #10 Skrevet 18. mai 2007 Hei Merrily Hehehe.. Skal ikke så mye til om dagen for å fyre oppunder heller. Hihi.. Bagen ja.. Har skrevet en liste.. Hehe. Det jeg skal ha med meg av saker er: - truser (som jeg ikke har brukt på sikkert 1o år, så det ble shopping for å få tak i det.. hehehehe) - 2 ammebher - joggebukse - en av mammabuksene som jeg ikke bruker nå(som er litt penere) - 3-4 topper (fikk beskjed om å ta med noen, pga svette ved amming - toalettsaker (sambisen har kjøpt alt nytt, med ny lukt på til meg. Dvs, bind og ammeinnlegg har jeg kjøpt selv.. hehehee) - sokker - crocs (er greit å ha noe å tasse rundt i) - kamera + lader, mobil+ lader, helsekort - energydrikke - en smokk som det står "i love papa" på, bare tilfelle. Dagen vi skal reise hjem tar sambisen med seg bilsetet og klærne som mini skal ha på ved hjemreise
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 18. mai 2007 #11 Skrevet 18. mai 2007 hmmm..har 10dager igjen å har enda ikke pakket noen bag..har det ikke travelt jeg..
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #12 Skrevet 18. mai 2007 Da har du jo full kontroll da:-)) Tenk at folk rundt deg virkelig kan stresse så mye med om sakene ligger fysisk oppi en bag eller ikke...Og så er det vi gravide som er "rare"?? He-he.. Skaffet meg druesukkertabletter istedet for sånn energidrikk- har enda ikke funnet en god energidrikk. Også bind da selvfølgelig...hurra, mye moro etter fødsel. Jaja, jeg får ta med meg mine aggressive hormoner og spise litt sjokolade eller noe:-)))
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 18. mai 2007 #13 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har ikke pakket før nå jeg heller, eller pakket og pakket? våknet kl 4 i natt av maserier og de har kommet med 8-10 min mellomrom siden. Når jeg da skulle avgårde idag på jm- kontroll så tenkte jeg at det kansje kan være lurt å slenge ned noen ting i en bag for sikkerhets skyld. (vet jo ikke om det bare fortsetter med maserier eller plutselig tar seg opp?) Men jeg har nå pakket en bag med kun 1 skift til meg, noen toalettsaker, kamera, mobillader og energitabletter/drikke. jeg vet at dersom fødseln starter brått så har jeg uansett tid til å ringe f.eks. mammaen min å be henne om å hente det jeg ev skulle trenge på barsel? Vet fra førrige gang at jeg ikke trengte annet en mobil, kamera og vann under selve fødseln. Det andre kan pent vente til etterpå.....Alt ordner seg på en måte alikevel... Så hva jeg skulle si Trine; skjønner godt at du ikke orker det maset ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #14 Skrevet 18. mai 2007 holder på å pakke den nå jeg... sambo har fått med seg at det er noe som skal gjøres, og har fått helt panikk for t den ikke skal være klar når han trenger den... Vi er en del borte fra hverandre til tider, men selv om det bare er 30 minuttter og kjøre, så er han sikker på at jeg uansett kommer til og føde i bilen.. han har faktsk pakket en pose med et pledd, og tre håndklær i, bare fordi han vet jeg ikke kommer til og ha det i bakhodet.. denne posen ligger i bilen, o jeg får IKKE lov og ta den ut..... hehe.. de er da skjønne også desse søte mennene våre....
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 18. mai 2007 #15 Skrevet 18. mai 2007 Ja, er de ikke herlige?..hehe i fødselsjournalen min fra førrige gang står det reg. kl 02:15 når vi ringte og var på vei inn til føden at far var usikker på om vi skulle hinne frem til føden? (det er skrevet på et ironiskt smileyface fra jm..hehe) kan jo da legge til at gutten var ute kl 19:06 førstkommende kveld, så det var jo ikke akkurat sånn hastverk da.......;-)
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #16 Skrevet 18. mai 2007 Hehe.. Jeg har full kontroll.. På det jeg kan ha kontroll over da... Hhehehe... Bilstolen til mini kom i posten i dag sammen med babycallen, så nå kan mini bare komme Vi gravide er nok litt "rare" Merrily Hehehehe Har 4 stinkende menn nede i stua som sitter og spiller Wow.. Pizzan min står i ovnen, men tror jeg skal spise den her oppe så jeg ikke mister matlysta... Så er det vel en eller annen film på tv etterhvert! Hehehe
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #17 Skrevet 18. mai 2007 Sambisen har sykehusskrekk, men etter at kona til søskenbarnet mitt fødte hjemme har han litt skrekken for at han må være "jordfar". Han er ikke så hysterisk, men han HATER sykehuset. Selv bare når han skal oppom meg på jobb og hente en nøkkel etc så blir han nervøs. Stakkars han, han satt og gråt sine modige tårer da jeg ble lagt inn St.Hans i fjor og måtte opereres med en gang.. :s Men nå er han innstilt i fødselsmodus og kan nesten ikke reise på butikken før han spør om jeg har kynnere og om han skal være hjemme.. Hehehehe.. (Knøttet mitt har det med å sprenge seg ut på høyre side i dag. Tror jeg blir gal snart jeg..)
Morango 29.05.2007 Skrevet 18. mai 2007 #18 Skrevet 18. mai 2007 Lo så hardt når jeg leste om stringtrusene at jeg sitter her med en STOR kynner uka før termin. Må over med ferge vi-så bagen inneholder det som er mest kipt å legge igjen hjemme... Kamera, ladere, videokamera, mobil, helsekort osv. Lykke til damer;)
Morango 29.05.2007 Skrevet 18. mai 2007 #19 Skrevet 18. mai 2007 Det om festtoppen gjorde også utslag til Kynner, hehe- ler enda. Spennende å se om min samboer får panikk:)
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #20 Skrevet 18. mai 2007 Hehehe.. Skulle bare mangle om jeg ikke skulle si det til han. Hvis han hadde fått plukke ut undertøy til meg hadde han tatt det som HAN syns passet, og det er ikke sikkert at det er like behagelig og ha på seg etter fødsel. Hehehe.. Han måtte nemlig hente klær til meg når jeg ble lagt inn på sykehuset i fjor.. Og da kom han tilbake med gjennomsiktige tangaer osv.. Veldig moro når du ligger på avdeling hvor kollegene dine og legene du jobber med skal inpisere såret nederst på magen osv.. hihi
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 18. mai 2007 #21 Skrevet 18. mai 2007 Hehe..jeg har tenkt mange ganger på den bagen,men kommer meg aldri så langt at jeg "får" tid til å pakke den,det er alltid ett eller annet jeg kommer på istedet:) Jeg har 14 dager igjen til termin,de 2 andre barna mine kom 1 uke før termin,så kanskje det skjer nå også,og her sitter jeg uten en bag:) Skjer det så skjer det,vet jo hvor alt er:)
Marolla Skrevet 18. mai 2007 #22 Skrevet 18. mai 2007 Mannen min truer meg med å pakke usakelige ting som solkrem og plaster og slikt hvis jeg ikke starter med å pakke baggen snart :*)
*Milla74* Skrevet 18. mai 2007 #23 Skrevet 18. mai 2007 Tja, jeg får vel begynne å tenke på det jeg og. Bare i frykt for at min kjære mann skal bli nødt til å stå for pakkinga. Det har skjedd før... Ble innlagt på sykehuset etter en ulykke, og da han kom med "behagelge klær" til meg, var det en gammel utslitt joggedress (sånn h2o dress i gul, rød, grønn og blå...) som lå innerst i skapet...Skjønner ikke at han fant den en gang...
minah Skrevet 19. mai 2007 #24 Skrevet 19. mai 2007 Hvorfor gidder du aa bry deg om det da? De vil naa bare ditt beste. Og som en annen sier over her, skjoenner ikke hvorfor det er saa viktig aa ikke pakke bagen. Naar jeg leser slike innlegg hoeres det ut som om man har litt daarlig samvittighet og vet innerst inne at man burde pakket den, og saa blir man litt sur og grinete hvis noen spoer. Jeg har pakket bagen min for lenge siden, men syns ikke det er noedvendig aa poengtere hverken det ene eller det andre, folk gjoer som man foeler for. Ser heller ikke problemet.
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 19. mai 2007 #25 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har heller ikke pakket noen bag enda, er 22 dager igjen her... Mest pga at det jeg skal ha med av klær bruker jeg litt nå, som noen treningsbukser og topper... Har skrevet opp liste av hva jeg skal ha med så tar maks 5 min å pakke den ;o) Men tenkte jeg skulle begynne snart da, putte oppi undertøy, toalettmappa etc *hihi* Men foreløpig holder det med tanken =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå