Gå til innhold

Tvillingvogn- Jeg trenger tips og råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bli fire i familien ;)

Det blir 13 mnd mellom gullene mine, og vi tror nok at vi kommer til å trenge tvillingvogn. Jeg ønsker meg en med håndbrems, ike for bred og heller ikke for smal, ønsker gjerne å se bebisen min når vi triller, og at den ikke blir for stor når den er sammenslått for å putte i bilen.. jeg innser at jeg har for mange kriterier og nå er jeg rådvill........... Hjelp meg gjerne, kom med erfaringer og synspunkt. Det med brems er litt viktig for meg, da vi bor veldig bratt til og jeg tror det kan bli tungt å holde igjen vogna på isføre på vinteren...

Jeg har sett på:

Oth- denne er dyr, smal, men ok plass inni, virker bra fordi den er lett å trille, svingbare forhjul, lett å slå sammen, og det er hardbag i den som bebis kan bruke en god stund.. får sommerbebis ;) Hardbagen er vendt mot meg, men minuset er at når kalesjen er oppe feks pga vind/regn/sol for å beskytte den eldste hjerteskatten min, så vil den skygge for innsynet til bebisen.. Ett annet minus for meg er at det ikke er brems, eller om jeg velger å få satt på brems, så blir det ikke svingbare forhjul..og jeg vil ha begge deler..hulkhulkhulk..

philandteds- Denne er også smal, har to separate kalesjer. må bruke mykbag og bebiden er vendt fra meg. men det er store kikkeluker ned for å ha ett øye med gullene. Men mangler brems...

Teutonia s4: virker bra fordi jeg kan ha barna vendt mot meg, og den virker stødig. liker ikke helt designen- og synes den virker tung..unnskyld til alle som har den- mener ikke å tråkke på noen nå. svingbare forhjul og den virker lun og god, mot vind og vær. Jeg synes denne er en god kandidat, men mangler brems.

Easywalker: Lett å trille, svingbare forhjul, liten sammenslått, hardbag vendt mot meg, men samme som med kalesjen på oth, at den dekker for innsynet til bebisen..mangler brems..denne er også dyr samme pris som oth. vriker mere firkantet..

Tfk. har brems og svingbare forhjul og myggnett og vindtrekket sitter fast i kalesjen, bare å rulle ned ved behov. husker ikke helt prisen på denne. det er softbag, som er vendt fra meg..

Brio- virker tung og ganske bred..likte den ikke så godt.. uten at jeg husker hvorfor akkurat nå.

troller Jogg..har brems kostet 1500 på rudo. brems var vel det eneste, og ellers mykbag.

Fyll gjerne på med synspunkter..og kom med tips på andre type vogner og merker.. jeg trenger dyrebare råd ;)

Tusen takk, klem fra kommende tobarnsmamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei vordene tobarnsmamma!

du stille høye krav!!!:) kanskje like greit! tror du må innse at noe må du kanskje ofre til fordel for noe annet bra på vogna. hadde jeg vært deg, hadde jeg valgt Tfk. tror du kan klare å leve med å måtte ha mykbagen vendt fra deg. det har fungert så bra for meg. (har brems men ikke svingbart forhjul)

i mitt tilfelle, valgte vi den billige varianten. (Carena tvilling m. 3 hjul) men skal gå over til philandteds e3 double-søskenvogn, enkelvogn med søskensete som kan plasseres over baby som ligger under. når baby blir så stor at det kan sitte selv, kan setet monteres bak. syns den er noe av det smarteste jeg har sett. enkelvogn med plass til to!

kjempe masse lykke til med det forestående!

klems

Skrevet

Hei- og takk takk for svar:)

Ja jeg ser at jeg må løsne på kravene.. Kjenner du noen som har TFK vogna? Jeg synes den virker smart altså.

En jeg kjenner, kejnner noen som har philandteds den som er smal, der barna sitter over hverandre- de er kjempefornøyde med den. Jeg tenker bare at det kanskje er litt trist for den som sitter bak, og titter kun rett i ryggen på han som sitter foran seg..men det er min mening altså. de som har den er superfornøyd, kommer inn overalt, det blir som du sier enkelvogn med plass til to ;)

Kjenner du noen som har OTH? Eller som har erfaring med den?

Eller den philandteds sidebyside? den er visst kun 73 cm bred..

Er det ikke vanskelig/tungt å kjøre uten svingbare forhjul?

Skrevet

Jar köpt en OTH men jag vet att samma produsent har en variant som heter Mountain Buggy Terrain som har handbroms.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei! Jeg har 16 mnd mellom mine små, og kjøpte meg Phil&Teds da jeg fant ut jeg var gravid med nr 2. Angrer ikke på dette kjøpet! Den var suveren som singel-vogn frem til minstemann ble født, og fungerer suverent med to også. Enten en som ligger/en som sitter eller med begge sittende. Den veier nesten ingenting, litt greit for da blir den ikke for tung med to barn oppi. Den er lett å svinge, komme frem i butikker, den er veldig lett å legge sammen og tar lite plass i bagasjerommt på bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...