Gjest Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 hei flere som har morkaken liggende fremme her og dermed ikke har kjent noe liv? Når kjente dere liv dersom noen er komt lenger? Jeg er i uke 21 nå.. morkaken stenger ikke for noen åpning og jeg har ikke fått beskjed om å ta det med ro eller noe sånt, så da går jeg ut fra at jeg kan gjøre som vanlig.. vil gjerne høre dersom flere har erfaringer med dette..
attpåklatt!! Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Hei! Har også morkaken fremme denne gang. Har kjent liv tidlig likevel... er 3.gangs. Men langt fra så ofte som med de to andre.. trodde eg gikk med en rolig baby denne gang.. hehe.' Men nå i uke 23 er det mye mer mer liv,og kjenner det til tider godt. Men helt klart forskjell på om morkaken er fremme eller ikke. Du kjenner nok noe snart.. om ikke så ofte.. Om noen uker er babyen så stor at du vil kjenne det godt, da sparker de godt ifra!
Pottemor og lillemann Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har også morkaken liggende fremme og kjente liv helt sikkert i uke 19, men da mest innover i magen. Etterhvert begynte jeg å kjenne liv ned mot skambeinet og ut på sidene. Nå (er i uke 27) kjenner jeg mye liv som også kjennes godt utenpå av meg og samboeren. Man kan gjøre som vanlig, trenger ikke å ta noen hensyn. Det er ikke det samme som placenta praevia som betyr at morkaken ligger nede foran livmorsåpningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå