Gå til innhold

farlig og bruke vibrator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er farlig og bruke vibrator utvendig for stimulering av klitoris, ikke innvendig? Føler det rister for ungen, hvis hodet er festa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal være helt ufarlig å bruke den utvendig, men det er visst ikke anbefalt å bruke den innvendig med vibrasjon på når man er gravid.

Men det kan være kjekt å være ekstra nøye på hygienen på leketøyet under svangerskapet.

Skrevet

Jeg har en sånn dildo med bevegelig hode som roterer rundt inne i skjeden og vibratordel til klitoris.. Jeg har (pga mangel på sex fra kjæresten) "måttet" ty til denne i det siste når nøden blir for stor..

Hva er det som gjør at det er FARLIG??

Den er alltid ren når jeg bruker den. Er det risiko for å sette i gabg fødselen som gjør det farlig??

Skrevet

Tror det er vibrasjonene som kan forstyrre babyens hjerterytme...Kan visst også sette igang kynnere, men jeg er ikke sikker.

Skrevet

De sier du ikke skal vibrere innvendig fordi det kan påvirke livmormunnen.. Så nå som jeg begynner føle meg rimelig fødeklar lurer jeg oppriktig på om det kanskje hadde vært et tips for å få igang fødslelen. Men siden det frarådes tør jeg ikke prøve.

Skal være helt ufarlig å bruke til utvendig stimulering da..

Skrevet

Hehe.. har vært inne på tanken jeg også..

Men hvis det forstyrrer hjerterytmen.. hmmmm

Jeg har bare hørt om at slimproppen kan gå osv,...

*forske litt på*

Skrevet

Når det gjelder sånn risteriste vibrator inni der er jeg med på at kanskje det kan forstyrre hjererytmen til barnet..men en sånn rotere rundt stav kan da ikke ha en sånn påvirkning??

Hvis det er fare for igangsetting er jo det veldig dumt tidlig i svangerskapet, men nå helt på tampen kan ikke det være sååå farlig? Jeg er selv i uke 36 og får ikke mer kynnere enn ellers ved dildo orgasme enn ved vanlig klitoris orgasme..

Skrevet

Dytt!

Lurer litt på dette altså!

Skrevet

Jeg leste en plass at de ikke anbefalte å bruke dildo, vibrator og sexleketøy innvendig for det kunne stimulere livmormunnen til å sette i gang fødsel. Men å stimulere klitoris var helt ok, men tror ikke det er dirkete farlig å bruke det viss du alikevel snart skal føde. Men hør med lege da eller jordmor.

Skrevet

vibrator forstyrrer hjerterytmen.........

Skrevet

Jordmor siri sier i mors uke 34:

Det eneste man skal være forsiktig med er sexleketøy som føres opp i skjeden, for det kan virke stimulerende på mormunnen og sette igang fødselen før tiden. Av samme grunn skal man heller ikke bruke vibrator med vibreringen på langt inne i skjeden. Å stimulere klitoris er imidlertid helt ok.

Hjertelyden påvirkes ikke... Det er bare det noen tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...