LiKr Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Jeg er 12+3 idag, og da jeg var 12+0 kom det bittelitt friskt blod (så lite at jeg ikke trengte bind). Noen timer etterpå kom det litt brunt (akkurat som brun utflod). Ble redd, men etter å ha lest litt i bøker og på nettet roet jeg meg. Det står at man kan blø litt etter sex, og jeg håper det var dette som egentlig skjedde (hadde sex 3 dager før blødningen). Men igår kom det brun utflod/slim (sorry hvis det er ekkelt å lese). Var ikke mer enn at det holdt å bytte truseinnlegg og litt da jeg tørket meg liksom. Tenkte at dette mest sannsynlig ikke var "farlig", for det har i alle fall en jordmor på babyverden.com sagt til flere...heh... Det kom ikke mer igår, men nå når jeg nettopp var på do, var det litt brunt da jeg tørket meg. Har prøvd å ringe legekontoret jeg går til kontroll til, men de har stengt idag (bruker kun lege så har ikke jordmor). Burde jeg ringe legevakten eller anser dere jenter dette som "ikke uvanllig"?? Bare lurer.....bekymerer meg sikkert uten grunn, men hvem gjør ikke det her inne?! Hehe . Tenkte at nå er jeg inne i min 13. uke og bør føle meg "trygg", men nå ble jeg plutselig så utrygg som jeg ikke har vært før....hmmm.... Hva ville DU gjort? Håper noen svarer (nb! har ikke hatt noen unormale smerter i forbindelse med dette)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 kan ikke si noe sikkert. men trur ikke det er noe å bekymre seg over, så lenge det ikke var mer blod enn du forklarer trur jeg ikke det er noe galt med deg. Men kan være godt å få bekrftelse fra lege, men trur jeg ville ventet til over helgen, og ringt legen min da. Men dette må du se an, men som regel er det snakk om mere blod enn det du nevner her.
LiKr Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2007 Ja, det er jo som regel snakk om mer blod når man snakker om "blødninger".... Takk for svar i alle fall Dersom det ikke kommer mer skal jeg ringe legen min på mandag - trenger liksom ikke ringe legevakta idag da... Hehe...
@nne p@ l@nne Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Dette skjedde med meg også, litt sånn slimete blod noen dager på rad Var ikke noe å bry seg om!! Det var i uke 14 eller 15.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Hei Jeg hadde blødninger da jeg var 12+0 og var på legevakta. Da jeg ringte sa de at hvis jeg følte meg usikker så var det bare å komme og det gjorde vi. Legen som tok meg imot sa at det mest sannsynlig ikke var farlig men fikk beskjed om å holde meg i ro i tre dager og deg gjorde jeg. Da jeg var hos legen tre dager etter det tok hun GU og alt var fint, hun kunne ikke se noe tegn til blødninger. Så fikk jeg deg igjen, og det er veldig lite friskt blod (noen få dråper på truse innlegget) og jordmor henviste meg til UL (da var jeg 14+5), fikk time med en gang. Legen på sykehuset sa til meg at hun kunne se at jeg blør litt fra livmorhalsen men ikke noe farlig, og så lenge det var friskt blod uten noen klumper var det greit. Hivs det skulle bli klumpete måtte jeg kontakte lege/legevakta med en gagn. Hvis jeg var deg ville jeg reist en tur på legevakta, bedre en tur for mye enn en tur for lite.' LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Du burde ta det helt med ro i noen dager, ingen tunge løft eller veldig aktivitet. Trur jeg ville ha snakket med lege over helgen, bare for å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 bør gå til lege fordet om det ikke er mye blod... for hvis det er ma så trenger det ikke komme noe serlig mere en sån du beskreiv det... men det er jo normalt det og,så det er ikke lett å si...
mamamaria Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Heia, jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe videre med å fortelle om det er 'farlig' eller ikke, men kan fortelle min historie. Da jeg var gravid for første gang og 13 uker på vei mistet jeg blod (men det var friskt blod altså - ikke brun) og jeg ringte legevakta siden det var helg. Kunne komme innom med en gang. Legen undersøkte egentlig ikke skikkelig engang, bare trykte litt på magen, ga beskjed at .. jaja, kanskje jeg skulle få spontanabort, kanskje ikke, han visste vel ikke han heller... (????). Jeg fikk beskjed om å ta det med ro for sikkerhets skyld og se det an, og betale 250 kroner i luka!! Klart en må betale da, men ble bare såååå frustrert over at han sa det på denne måten og ikke undersøkte han meg engang og ikke fikk jeg noe rimelig svar! Desverre begynte jeg å blø mer dagen etterpå og vi kjørte inn til sykehuset direkte (gadd ikke legevakta en gang til). Heldigvis fikk vi komme på UL med en gang, og der oppdaget de at egget aldri hadde vokst mer enn befrukta egg stadium :-(( Jeg var med andre ord 13 uker på vei med et egg som ikke hadde blitt til baby. Uff... det var tungt, men på andre siden "greit" og fordi vi visste at det aldri kunne bli en baby liksom, så det gjorde det litt lettere å bære at jeg mista. MEN... dette er 11 år siden altså, mye har forhåpentligvis forandret seg på legevakten! Men jeg har hvertfall ikke tro på legevakten lenger, hvertfall ikke når det gjelder sånne ting. Hvis du ringer, vil de nok neppe si noe annet enn at du må ta det med ro og ringe fastlegen din på mandag. Så jeg ville spart de 250 kr (eller noe sånt) det koster og lagt meg ned å tatt det veldig med ro, og ringe legen din mandag! Det er aldri dumt å ringe til legen, selv om man bare blør litt. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Klem og lykke til til deg! Håper virkelig det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå