Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Hvilken oppfølging har dere på deres premature små? Hvor ofte på sykehuset på kontroll? Hva går kontrollene ut på? Fysioterapi? Annen terapi? Nysgjerrig på å høre!
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Time hos fysioterapeut en gang pr mnd, ellers ingenting ...jo forresten, skal til sykehuset for å sjekke om det bittelille hullet i hjertet har lukket seg, når mini er litt over ett år.
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Tror det kommer litt an på hvor for tidlig de er født. Jeg fødte i uke 34 og vi fikk 1 ekstra kontroll på sykehuset da han var 3 mnd. Ellers gikk vi til fysioterapaut i ett år( en gang i mnd) Hadde noen ekstra kontroller på sykehuset for ultralyd av hodet og for å sjekke hørselen, men det var vel bare ekstra for oss.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 - Fysioterapi en gang pr mnd fram til hun går stødig på egen hånd - Spesialpedagog, men litt ujevne mellomrom (i lag med fysioterapi) - Øyekontroll, to ganger på sykehuset før utskrivelse, 3 mnd, 6 mnd og 2 år - Barnelege på sykehuset ved 6 mnd (ble forøvrig glemt av sykehuset) og 1 år - Litt ekstra samtaler på helsestasjonen i starten, men mer av mitt behov enn at det er et fast tilbud til alle premature i kommunen.
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2007 Ok... Vi var på sykehuset seks uker etter at vi kom hjem, og ca da Iver var ett halvt år, og regner med at det blir ca når han er ett år. Har hatt en ul av hodet etter at vi kom hjem, og en ørekontroll. Er på kirurgisk poliklinikk til kontroll av føttene hans ca hver 3. mnd - fordi han var født med klumpfot på begge beina. Så sykehuskontrollene er ganske like da, skjønner jeg Er til helsesøster litt oftere enn de med fullgåtte barn. Men jeg ser "dere" er hos fysio en gang i mnd?? Iver ble født i uke 27, og i år har vi vært der i januar, starten av mai, og da trengte hun ikke å se han før i slutten av juli igjen.. er det et godt tegn for Iver, eller er det slapping-opplegg fra fysio-tjenesten, tro??
Slank bakfra :) Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Tøtta, 2mnd prematur/dysmatur, nå 18mnd, mi tilhøre St. Olav, og for meg har hele hjelpeapparatet fungert, etter hvert, helt perfekt * Fysioterapi, ofte til og begynne med, så hver tredje uke, så månedlig, både helt frem til hun gikk selv, og en liten stund etterpå for å følge henne opp. * Marte-meo-pedagog, delvis samtidig som fysiodama, og delvis alene. * "Hundre" øyekontroller. Er langsynt, skjeve hornhinner etc. * Flere rutinesjekker hos samme barnelege på sykehuset som tok i mot henne. * Ekstratimer til hs. Delvis for å kontrollere vekta, og delvis for å få litt råd underveis. Samt faggruppemøter mellom meg, hs, fysiodama og marte-meo-pedagogen. * Ellers en god del annen oppfølging pga epilepsi.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Det kan jo være positivt at Iver ikke trenger så ofte fysioterapi. Vil jo tro at fysio tar tak hvis det skulle være eventuelle problemer som måtte jobbes med. Vi har også gått litt etter behov. I en liten periode var vi inne hver 14.dag, så gikk det nærmere to måneder mellom hver kontroll. Det går litt i rykk og napp i forhold til utviklingen (eller stopp i utviklingen) for vår del. Nå er vi en gang pr måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå