Omelia Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Jeg blir snart sprø av å gå rundt å være konstant kvalm!!! Nå er jer 12+2 og kjenner etter hver dag om den ikke har tenkt å gi seg! Hvor lenge må jeg vente??
spireliten Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Dette skal visst være veldig individuelt. Hos meg ga den seg før jeg rundet tre mnd. Skjønner hvordan du har det. Slitsomt å gå rundt å være så kvalm. men dette kan gi seg når som helst. Krysser fingrene for at det gjør det for deg også. Det er da først du vil kunne nyte å være gravid Pass på å spis lite og ofte. Blir bare mer kvalm om du ikke får i deg nor mat.
Omelia Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2007 Takk........ Har bare ikke lyst på noe, foruten McD mat :-) Men litt langt å kjøre og ikke så fryktelig sundt i lengden har jeg hørt... I tillegg skal jeg på et en ukes langt kurs neste uke, langt borte fra min seng og mitt kjøleskap. Vurderer Postafen.........men ikke så helt happy med det heller, å ta tabletter mener jeg. Ikke er jeg så sikker på om de virker heller?
kaur *har født!* Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Kjerdelig med kvalme. Det er nok noe som er forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Denne gangen er jeg omtrent ikke kvalm i det hele tatt. Forrige svangerskap spøy jeg hver dag i 9 mnd. Med de to første ga det seg rundt uke 12 - 14....
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 varte te rundt uke 24 med meg...nå er det kun et par ganger i uken....så kansje sliter du hele svangerskapet eller så er du heldig at det snart gir seg:) lykke til...akupunktur kan hjelpe...hjalp meg litt...men da bør du begynne fort ikke etter uke 14 for da er ikke samme virkning der
betty74 Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Jeg var kvalm til uke 15, jeg... Og jeg blir kvalm innimellom fortsatt hvis jeg er sliten, syk eller har spist formye eller for lite... Er i uke 19 nå. Normalt vil du merke en bedring i løpet av noen uker. Og så har du de som er så heldige at de er kvalme hele svangerskapet..
haidi:0) Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 hei jeg er i uke 24 og har vært kvalm siden uke 3... jeg kaster ikke opp men er konstant kvalm, natt og dag... først trodde jeg på 3 månder, men nå har jeg gitt opp... tenker jeg må gå sånn til jeg er ferdig....
Bolla&mikrogutten:) Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Jeg sluttet helt å være kvalm like etter ca 12 uker, for så å få en ny runde rundt uke 14. Den siste lille kvalmeøkta varte bare i en uke, så mulig dn bare ville takke for seg:) Etter dette har jeg vært i strålende form, ikke kvalm i det hele tatt:) (i uke 20 nå). Så det går nok snart over skal du se:)
Serial mom Skrevet 18. mai 2007 #10 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har vært ekstremt kvalm og sjuk siden jeg var 6 uker,måtte bli sykemeldt og har ikke kunnet gjøre annet enn å ligge på sofaen og springe og kaste opp(maaaange ganger pr.dag!) Var dårlig hele døgnet,og våkna mange ganger pr.natt av det. Da jeg var 12+3 ga det aller verste seg,men jeg er fortsatt småkvalm daglig,men nå er det til å leve med. Kaster kanskje opp bare 1 gang om dagen nå:-) Er derimot plaga mye med vondt i magen,så er fortsatt "syk",men jeg er ihvertfall ikke dødskvalm døgnet rundt lengre. Jeg er 13+3 idag,og har vel hatt 2-3 dager tilsammen siden jeg ble gravid at jeg har følt meg passe okei i formen. Det er kjempekjipt å være så syk hele tida,og noen ganger tenker jeg at det nesten ikke er verdt det,men når det plutselig kommer en god dag,så glemmer man det litt. Det beste du kan gjøre er å ta det med ro,ikke stress og prøv å få gjort en masse saker. Bare det å handle mat kan ødelegge resten av dagen når man er dårlig og har null overskudd,så om du kan,slapp av så mye som mulig. De tablettene du nevne hjelper ikke for alle,og de vil dessuten gjøre deg veldig trett og uopplagt(de er heller ikke helt ufarlige,bør bare brukes om man virkelig MÅ),så de er ikke helt ideelle i jobbsammenheng. Håper det gir seg snart for deg,vet hvor kjipt livet er som møkkakvalm! *god bedrings klem*
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #11 Skrevet 18. mai 2007 Hei! Jeg er 14+5 og spydde sist i sted.... sist graviditet var jeg nesten ikke kvalm,men denne gangen er det mye verre.... Håper det går over snart!
lana<3 Skrevet 19. mai 2007 #12 Skrevet 19. mai 2007 Hei på dere kvalminger.... jeg slet voldsomt m kvalme i mitt første svangerskap og skrev ned alt jeg prøvde...ble innlagt og alt...har dyttet opp tipsene jeg skrev og de andre sine forslag...dere finner det inne på forumet "svangerskapskvalme" lykke til jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå