Gå til innhold

Er dette dumt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 3 mnd. gammel, og når jeg ammer han pleier jeg å amme han først en gang, deretter venter jeg en liten stund, kanskje 5-10 min, før jeg prøver å se om han vil ha mer (og det vil han som oftest). Lurer bare på om det er dumt å gjøre det sånn? Er litt urolig for om han får for mye mat når jeg gjør slik? Er blitt en u/vane fordi jeg føler kanskje at han fortere vil ha mat igjen dersom jeg ikke gjør det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gjør du det sånn egentlig? Er det ikke bedre å la han tømme begge brystene med en gang? Og så heller legge han til igjen om tre timer eller noe? De gir jo beskje om de er mer sultne, og så lenge vekten øker så får han i seg nok mat :)

Skrevet

Hmmm.. ble kanskje litt dårlig formulert. Poenget mitt er at om han vil ha mat fortere igjen så gjør vel ikke det noe? Babyer regulerer jeg dette ganske greit selv?

Skrevet

Synes det høres riktig ut eg, og gjør det ofte slik selv...barnet skal ha en liten rape/puste pause mellom puppene...det helsesøster og alle andre som eg har hørt har uttalt seg om saken:)

Skrevet

Der er jeg litt motsatt. Jeg tolker deg slik:

Du gir han så mye mat som han bare vil ha (til han stopper selv). Så etter ca 10 min tilbyr du litt mere, og han spiser ofte det.

Det syns jeg høres kjempefint ut. Noen ganger trenger de å la maten sige litt og rape før de får en liten påtår. Da spiser han seg helt mett, og kan vente en stund til neste gang. På den måten blir han fortrolig med sult og metthetsfølelse, og det er bra. At han skal få for mye trenger du ikke tenke på. Babyer kan ikke overspise seg på morsmelk.

Og uansett. Forskning viser at babyer som er blubber som spedbarn har mindre sjangse for å bli tykke i voksen alder. :-)

Skrevet

Jeg gjør det ofte slik som deg HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...