Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 I går var 17. mai. En fin dag for hele familien. Kvelden før snakket jeg med svigermor. Hun skulle ikke ut på 17. mai fortalte hun. Hun pleier ikke å være ute 17. mai og ville ikke det i år heller. Da vi kom gående i barnetoget kommer hun plutselig stupende ut i veien og stopper delvis toget for å få tatt bilder av barnebarna. Pyntet i bunad og greier. Etterpå kommer hun bort og snakker med oss. Koselig det! Spurte henne hvorfor hun hadde sagt hun ikke skulle ut. Nei, det hadde hun da ikke sagt. Nei vel. Hadde du ikke sagt du skulle være hjemme kunne vi avtalt noe sammen, sa jeg. Det svarte hun ikke på. Vi hadde avtalt å være sammen med noen andre. Svigermor hang seg på hele dagen. Prater så fælt at det nyttet ikke være sammen med de vi egentlig skulle være med. De bare gikk. Hun som egentlig ikke skulle ut ga seg ikke før vi alle satt i bilen. Da vi kjørte avgårde sto hun igjen og så noe småsnurt ut. Forstår meg ikke på den dama jeg. Jeg forstår godt at hun ville være sammen med barnebarna, men hvorfor ikke si det på forhånd? Det virker som hun elsker å ødelegge våre planer. Det er nemlig ikke første gangen. Det virker også som det er viktig for henne er å ha kontroll på oss. Hvorfor? Og hvorfor lyve om at hun skulle ut? (Vet hun ikke kom på det i siste liten for hun hadde fortalt noen andre at hun skulle ut og se barnebarna gå i tog.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå