prøvekluten+3små Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 undra meg litt over her at min side skifter på "feil dag" og det er jo ikke rart,for skal jeg regn etter termindato,så er jeg 18+5 på vei,og ikke 18+6,ifølge hva jordmor skreiv på det blå skjema man fikk på ul...men hun fikk likevel til termin den 17! så hva stemmer av det ho har skrevet mon tro..målet i uker,eller datoen..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Hvis det bare er en dag forskjell er det vel ikke helt den store krisa? Termin regnes jo uansett som 3 uker før og 2 uker etter termindato.
Lille Trille 2015 Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Min side her inne ligger en uke foran meg med tanke på hvor langt på vei jeg er, selv om termindato er den samme som jordmor regner etter. Min dag hvor jeg skifter uke er tirsdag, så 15 mai var jeg 24+0, og på min side står det nå at jeg er i uke 25. Det kan vel stemme med tanke på at jeg er kommet forbi uke 24 og er på vei mot uke 25, altså i min 25 uke....selv om jeg egentlig da er 24+3 i dag:) Jeg tenkte at siden min termindato er på en torsdag så skiftet jeg uker på torsdager, men i følge begge mine jordmødre ( den vanlige og hun på ordinær UL) så skifter jeg altså uker på tirsdager ..... Det er sannelig ikke lett dette her
elly belly Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Babyen kommer når den er klar og bare 6 % føder på termindato, så det er vel ikke noe å stresse med? )
Line_78 Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Regner de ikke at svangerskapet er 40 uker + to dager? For det forklarer vel hvorfor du skifter uke på tirsdager selv om termin er en torsdag. Jeg har termin på en lørdag, og har fullgåtte uker på torsdager :-)
prøvekluten+3små Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2007 neida,hehhe,misforstå meg rett..det er en dag det står om,så krise er det absolutt ikke...og har aldri født i henhold til termindatoen heller..men likevel gøy å ha den "riktige" datoen da..og litt irriterende at jordmor har skrevet to forskjellige ting på det papiret.. når det gjelder deg som sier du ligger en uke forran,så stemmer det:o)det skal du gjøre,for når du er 24+3,så er du faktisk fullgått din 24.uke og på vei inn i din 25...ergo,i din 25 uke som det står:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå