Gå til innhold

Psoriasis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vet hvilke produkter man kan bruke når man har psoriasis og er gravid. Har ikke fått spurt lege om det ennå...Har mye psoriasis i hodebunnen og litt på kroppen (lite..men irriterende)...

Jeg har et liniment som heter diprosalic til hodebunnen, men har ikke brukt det siden jeg fant ut jeg var gravid...sånn i tilfelle. Jeg vet jeg kan lese om forskjellige legemiddel på felleskatalogen.no, men blir ikke særlig klok av det..

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan bruke? Noen kjerringråd kanskje? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også psoriasis. Fikk beskjed av legen min at det går greit å bruke litt kortisonpreparater som diprosalic, men du bør være forsiktig med det og bruke så lite du kan og kun i kortere perioder. Pass på å bare smøre på psoriasishuden. For hodebunnen kan du jo smøre inn med fet krem eller olje og la det virke over natten for å løse opp flassen. Det er noe herk å få ut igjen, best å ta grønnsåpe rett i håret (før du tar i vann, har du først tatt i vann er det vanskelig å løse den fettløselige kremen/oljen) og massere godt inn, for så å skylle.

Om du ikke skal til legen på en stund, kan de gi deg gode råd på apoteket også. Og til slutt kan du jo håpe at psoriasisen blir bedre med graviditeten, da mange blir det (det håper jeg på i hvert fall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...